Pracownicze akta nie tylko „w papierze”

opublikowano: 03-09-2017, 22:00

Rząd ma niebawem zająć się projektem, który pozwoli przechowywać akta pracownicze w formie elektronicznej. Według Pracodawców RP stworzenie takiej możliwości, fakultatywnej, zdecydowanie ułatwi życie przedsiębiorcom.

O tym, czy dokumentacja będzie prowadzona w ten sposób, czy tradycyjnie „w papierze”, zdecyduje pracodawca. Projekt zakłada także odejście od obowiązku przechowywania dokumentacji pracowniczej przez 50 lat. — Jest on absurdalny i wiąże się z dużymi kosztami finansowymi i logistycznymi po stronie pracodawców. Okres półwiecznej archiwizacji jest ewenementem na skalę europejską, funkcjonuje on jedynie w Polsce. Przykładowo w Wielkiej Brytanii dokumenty kadrowo-płacowe przechowuje się 6 lat — komentuje Wioletta Żukowska-Czaplicka, ekspert Pracodawców RP.

Według niej niektóre projektowane rozwiązania budzą jednak pewne wątpliwości. Dotyczą np. wystawiania przez pracodawców raportów informacyjnych, trudności związanych ze zniszczeniem dokumentacji elektronicznej czy procesu konwersji dokumentacji papierowej.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Pracownicze akta nie tylko „w papierze”