Pracownik idealny: powściągliwy czy emocjonalny?

Kinga Grela,Sedlak & Sedlak
09-02-2011, 06:15

Emocje w pracy odrzuca niemal połowa Amerykanów, prawie co siódmy obywatel Kuwejtu i co piąty Hiszpan. Jednocześnie mieszkańcy USA są prawie dwa razy bardziej emocjonalni niż Japończycy i Polacy.

Amerykanie zazwyczaj nie ukrywają tego, co myślą. Są otwarci, serdeczni, przyjaźni. Jednak z drugiej strony pracę zawodową i biznes traktują instrumentalnie. Ich priorytetem jest osiągnięcie celów, choćby poprzez pozbawione emocji, automatyczne działanie.

Sukces wymaga racjonalnych decyzji, czasem jednaj emocje biorą górę.
Zobacz więcej

Sukces wymaga racjonalnych decyzji, czasem jednaj emocje biorą górę.

Obywatele Stanów Zjednoczonych przyjmują, że gniew i stres zniekształcają rzeczywistość, stąd umysł powinien nad takimi uczuciami panować. Najważniejsze decyzje umieją podejmować racjonalnie. To ich odróżnia np. od nas, Polaków - raczej nie jesteśmy nadmiernie wylewni, za to w naszej pracy często jest więcej spontanicznych porywów niż chłodnej kalkulacji.

Na podstawie: Ch. Hampden-Turner, F. Trompenaars, Siedem wymiarów kultury, Oficyna Ekonomiczna

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kinga Grela,Sedlak & Sedlak

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Kariera / Pracownik idealny: powściągliwy czy emocjonalny?