Pracownik kluczowy w strategii firmy

KAROLINA TUZINEK, ekspert w zespole People & Change w PwC
opublikowano: 26-06-2019, 22:00

Zroku na rok rekrutowaniepracowników z odpowiednimi kompetencjami stanowi dla firm coraz większe wyzwanie.

Rynek pracy, na który ogromny wpływ mają takie zjawiska, jak starzejące się społeczeństwo, zmiana struktury wiekowej ludności czy transformacja cyfrowa, wymagają od pracodawców nowego, kreatywnego podejścia w obszarze przyciągania talentów.

Karolina Tuzinek, ekspert w zespole People&Change w PwC
Zobacz więcej

Karolina Tuzinek, ekspert w zespole People&Change w PwC

Silne powiązanie działań employer branding ze strategią firmy to element, do którego przywiązujemy niezwykle dużą wagę w tej edycji Siły Przyciągania. Kluczowy jest nie tylko pomysł, ale też to, w jaki sposób wspiera on osiąganie celów biznesowych.

Dzisiejsi kandydaci i pracownicy oczekują pozytywnego doświadczenia w każdym punkcie styku z firmą — zarówno w sferze offline, jak i online. Aby zapewnić wyjątkowość tych interakcji, koniecznością staje się łączenie strategii personalnej z nowoczesnymi narzędziami i rozwiązaniami marketingowymi. W związku z tym nadesłane zgłoszenia będziemy oceniać również przez pryzmat employer oraz candidate experience.

W tej edycji chcieliśmy wyjątkowo podkreślić aspekt wielopokoleniowości, a szczególnie działania skierowane do Pracowników 50+. Według rankingu PwC „Golden Age Index”, opisującego sytuację osób w wieku 55+ na rynku pracy w krajach OECD, Polska zajmuje jedną z ostatnich pozycji. Oznacza to, że nie wykorzystuje w pełni potencjału pracowników powyżej 55. roku życia.

W odpowiedzi na to stworzyliśmy kategorię Pracownik 50+, przez co chcemy nieco sprowokować dyskusję na temat strategii przyciągania, rozwijania i motywowania osób bardziej doświadczonych. Dodatkowo chcemy nagradzać i promować te firmy, które podejmują inicjatywy na rzecz X-ów i baby boomersów.

Pamiętamy jednak, że do 2025 r. przedstawiciele pokolenia Y będą stanowili ok. 75 proc. pracowników na świecie, dlatego w naszym jury po raz kolejny zasiadać będzie kapituła milenialsów.

Wierzymy, że tegoroczne zgłoszenia będą zarówno mocno osadzone w strategii biznesowej firm, jak również uwzględnią potrzeby pracowników i kandydatów wielu generacji.

Zapraszamy do zaprezentowania wyjątkowych inicjatyw i programów!

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: KAROLINA TUZINEK, ekspert w zespole People & Change w PwC

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu