Rynek pracy, na który ogromny wpływ mają takie zjawiska, jak starzejące się społeczeństwo, zmiana struktury wiekowej ludności czy transformacja cyfrowa, wymagają od pracodawców nowego, kreatywnego podejścia w obszarze przyciągania talentów.

Silne powiązanie działań employer branding ze strategią firmy to element, do którego przywiązujemy niezwykle dużą wagę w tej edycji Siły Przyciągania. Kluczowy jest nie tylko pomysł, ale też to, w jaki sposób wspiera on osiąganie celów biznesowych.
Dzisiejsi kandydaci i pracownicy oczekują pozytywnego doświadczenia w każdym punkcie styku z firmą — zarówno w sferze offline, jak i online. Aby zapewnić wyjątkowość tych interakcji, koniecznością staje się łączenie strategii personalnej z nowoczesnymi narzędziami i rozwiązaniami marketingowymi. W związku z tym nadesłane zgłoszenia będziemy oceniać również przez pryzmat employer oraz candidate experience.
W tej edycji chcieliśmy wyjątkowo podkreślić aspekt wielopokoleniowości, a szczególnie działania skierowane do Pracowników 50+. Według rankingu PwC „Golden Age Index”, opisującego sytuację osób w wieku 55+ na rynku pracy w krajach OECD, Polska zajmuje jedną z ostatnich pozycji. Oznacza to, że nie wykorzystuje w pełni potencjału pracowników powyżej 55. roku życia.
W odpowiedzi na to stworzyliśmy kategorię Pracownik 50+, przez co chcemy nieco sprowokować dyskusję na temat strategii przyciągania, rozwijania i motywowania osób bardziej doświadczonych. Dodatkowo chcemy nagradzać i promować te firmy, które podejmują inicjatywy na rzecz X-ów i baby boomersów.
Pamiętamy jednak, że do 2025 r. przedstawiciele pokolenia Y będą stanowili ok. 75 proc. pracowników na świecie, dlatego w naszym jury po raz kolejny zasiadać będzie kapituła milenialsów.
Wierzymy, że tegoroczne zgłoszenia będą zarówno mocno osadzone w strategii biznesowej firm, jak również uwzględnią potrzeby pracowników i kandydatów wielu generacji.
Zapraszamy do zaprezentowania wyjątkowych inicjatyw i programów!