Nie wszyscy pracownicy czują się docenieni przez pracodawcę – wynika z badania przeprowadzonego przez firmę ADP. Niespełna 60 proc. badanych osób ma poczucie, że ich praca spotyka się z uznaniem szefa. Tymczasem docenienie pracownika to jeden z najważniejszych czynników, który zwiększa poczucie satysfakcji z wykonywanych obowiązków służbowych. Gabriela Droździel, psycholog z Centrum Zdrowia Psychicznego Mind Health, tłumaczy, że dla wielu pracowników wystarczającym docenieniem wysiłku będzie zauważanie jego codziennej pracy i podziękowanie za nią.
– Może to mieć formę prostego dziękuję czy też przydzielenia lepszego klienta, atrakcyjniejszego zadania albo opłacenia szkolenia wybranego przez pracownika – tłumaczy Gabriela Droździel.
Z danych ADP wynika, że najbardziej doceniane w pracy czują się specjaliści od IT i telekomunikacji (58 proc.). Na kolejnym miejscu są przedstawiciele branży budowlanej (57 proc.). Natomiast najmniej doceniani czują się pracownicy sektora produkcyjnego (50 proc.) i osoby zatrudnione w ochronie zdrowia i edukacji (po 48 proc.).
– Branża cyfrowa słynie z najwyższych wynagrodzeń dla osób rozpoczynających swoją drogę zawodową – zwraca uwagę Anna Barbachowska, szefowa pionu zarządzania zasobami ludzkimi w ADP Polska.
Dodaje, że z kolei osoby zatrudnione w instytucjach państwowych, czyli m.in. w oświacie i ochronie zdrowia, często bywają niedoceniane – nie tylko płacowo, ale także pod względem kompetencji.
Jeśli weźmiemy pod uwagę wielkość firmy, największym uznaniem za swój wkład w pracę cieszą się pracownicy przedsiębiorstw zatrudniających od 1 do 9 osób (55 proc.), a najmniejszym – korporacji (50 proc.).