Premium podnosi rękawicę Paybacku

Paweł Janas
27-10-2009, 11:38

Kontrolowany przez Statoil program lojalnościowy chce wykorzystać wejście rywala do... umocnienia pozycji.

Zmasowany atak programu lojalnościowego Payback zaniepokoił działający w Polsce od 2002 r. Premium Club. Spółka zarządzająca programem bonusowym dla 3 mln klientów mobilizuje siły do walki z groźnym rywalem, który po zaledwie miesiącu pochwalił się 2 mln aktywowanych kart.

Premium ma czterech uczestników: Statoil, KFC, Link4 i Eurobank. Były też Empik i Pizza Hut, ale już dawno zrezygnowały. Konkurencyjny Payback ma dużo więcej, bo 11 partnerów, m.in. BP, Allegro, Real, Orange, TP i Orbis. Premium jest jednak dobrej myśli.
Rywal pomoże

— Liczymy, że wejście nowego gracza ułatwi nam rozmowy z kolejnymi partnerami — mówi Ewa Pupek, prezes Premium Club (spółki z 92-procentowym udziałem Statoil Polska, reszta należy do American Retail Investments).

Dlaczego miałoby pomóc?

— Tam, gdzie nie ma konkurencji, nikt się nie garnie. Do tej pory większość firm wolała własne programy lojalnościowe. Jednak pozyskanie przez Payback już na starcie wielu firm sprawiło, że działanie silnej grupy zaczęło być postrzegane jako poważna konkurencja dla programów indywidualnych — dodaje Ewa Pupek.

Jej zdaniem, kryzys też przysporzy Paybackowi czy Premium Club nowych partnerów i zwiększy lojalność dotychczasowych. Firmy tną wydatki na marketing, a obecność w dużym programie jest tańsza, bo koszty rozkładają się na większą liczbę uczestników.
Telekom na celowniku

Dlaczego nowi partnerzy mieliby przystępować właśnie do Premium?

— Jesteśmy tańsi. U nas partner nie wnosi opłat administracyjnych, płaci tylko za punkty przyznane uczestnikom w programie. To przyciągnie nowych chętnych. Obecnie prowadzimy rozmowy z kilkoma potencjalnymi partnerami. Jest wśród nich m.in. sieć handlowa i operator telekomunikacyjny. Sądzę, że już w przyszłym roku przybędzie nam kilku nowych partnerów — deklaruje prezes Premium Club.

Zapewnia też, że program Premium Club ma się całkiem dobrze. W tym roku spółka chce wydać około 200 tys. nagród, przynajmniej kilkanaście procent więcej niż przed rokiem.

Łatwo jednak nie będzie. Do Paybacka zarządzanego przez firmę Loyalty Partner garną się kolejne firmy.

— Payback jest największym w Europie programem bonusowym. Przez swoją skalę i doświadczenia biznesowe wyniesione z rynku niemieckiego jest projektem unikatowym w Polsce. A konkurencja dopinguje nas do dalszych działań — ripostuje Sylwia Pyśkiewicz, dyrektor zarządzająca firmy Loyalty Partner Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paweł Janas

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Handel / Premium podnosi rękawicę Paybacku