Transmisje z tegorocznych zawodów w skokach narciarskich przyciągały przez telewizory średnio 7,7 mln Polaków (21,1 proc. oglądalności, dane AGB Polska). Na reklamach emitowanych przy relacjach ze skoków telewizyjna Jedynka zarobiła ok. 23 mln zł.
Z roku na rok widownia Małysza rośnie. Podczas pierwszego sezonu, w którym zdobył Puchar Świata (2000/2001), konkursy śledziło średnio 4,9 mln osób (13,4 proc. oglądalności), w kolejnym było to już 7 mln (19 proc.). W tym sezonie przybyło kolejnych 700 tys. widzów, choć niektóre transmisje ściągały przed ekrany ponad 12 mln osób (zawody w Zakopanem 18 stycznia; 33,1 proc. oglądalności). Relacje z konkursów w skokach narciarskich zapewniały Jedynce prawie 60 proc. udziału w rynku telewizyjnym w czasie ich nadawania.
Na reklamach i billboardach sponsorskich wokół zawodów Program 1 TVP zarobił w całym tegorocznym sezonie prawie 23 mln zł (dane cennikowe AGB Polska). Przy Małyszu reklamowały się m.in. Nestlé Polska (sponsor transmisji), Unilever-Bestfoods, Beiersdorf-Lechia, Ferrero, Cadbury Poland i operatorzy komórkowi.
JAR, PRESSERWIS