Tylko rozpoznawalna, dobrze kojarzona marka, może przyciągnąć najlepszych kandydatów do pracy. Najnowsze badanie Antal International „Najbardziej pożądani pracodawcy w opinii specjalistów i menedżerów” wskazało, że specjaliści i menedżerowie coraz większą wagę przykładają do wielkości i prestiżu firmy. Aż 45 proc. respondentów wskazało tę cechę jako najważniejszą przy wyborze pracodawcy.
— Wielkość i prestiż firmy, styl zarządzania i kultura organizacyjna oraz wysokość wynagrodzenia wskazywane są jako główne motywatory do zmiany pracy przez specjalistów i menedżerów.A znana marka pozwala odczuć pracownikowi, że został doceniony jako atrakcyjny kandydat — komentuje Małgorzata Pukropek z Antal International.
Istotnym źródłem wiedzy dla pracodawców jest informacja, skąd kandydaci czerpią wiedzę o firmie. Wciąż najważniejszym źródłem są znajomi pracujący w danym przedsiębiorstwie. A skoro najlepszą i jedną z najbardziej wiarygodnych wizytówek firmy są jej pracownicy, bardzo ważne jest to, aby dbać o ich komfort i zadowolenie z pracy.
W tegorocznej edycji badania publikacje o firmie w mediach wyprzedziły opinie o pracodawcy w internecie, co sugeruje, że niezależne źródła, które podlegająmniejszej kontroli, zyskują na wiarygodności.