Prezes Danielak "je tą kurę" - prasa

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 21-10-2005, 08:08

Gratulacje! Nareszcie ktoś zaczął pozytywną akcję, która zrównoważy negatywną kampanię skierowaną przeciwko drobiarzom - komentuje Andrzej Danielak, prezes Krajowego Związku Producentów i Hodowców Drobiu na wieść o akcji "Gazety Olsztyńskiej" - "Zjedzcie tę kurę".

Gratulacje! Nareszcie ktoś zaczął pozytywną akcję, która zrównoważy negatywną kampanię skierowaną przeciwko drobiarzom - komentuje Andrzej Danielak, prezes Krajowego Związku Producentów i Hodowców Drobiu na wieść o akcji "Gazety Olsztyńskiej" - "Zjedzcie tę kurę".

Dziennik przypomina, że dziennikarze "Gazety Olsztyńskiej" postanowili zachować zdrowy rozsądek i powiedzieli "dość" zbiorowej histerii, jaka ujawniła się z powodu ptasiej grypy. Mało tego, znaleźli ludzi, którzy podzielają ich zdanie.

Region warmińsko-jest największym producentem drobiu w Polsce, co czwarta ferma mieści się na Warmii i Mazurach. Panika wywołana przez informacje o ptasiej grypie i pogłoski o niebezpieczeństwie zarażenia, już powoduje spadek sprzedaży drobiu i obniżki cen. A to oznacza klęskę hodowców i pozbawienie pracy tysięcy osób z tej branży.

- Dotąd nie znaleziono ognisk wirusa w naszym kraju. Poza tym fermy drobiu są bardzo rozproszone: hodowle znajdują się daleko od siebie, więc ryzyko zarażenia jednych ptaków od drugich jest znikome. Jesteśmy bezpieczni, choć na pewno nie wolno lekceważyć przepisów - komentuje szef drobiarzy Andrzej Danielak.

Prezes, jak podkreśla, nie zrezygnował z jedzenia drobiu. - Przecież mam fermę, opiekuję się ptakami. Wiem, że są zdrowe. Poza tym wirus ginie w wysokiej temperaturze, np. podczas gotowania lub pieczenia, a przecież nikt nie je mięsa na surowo.

Zdaniem Marcina Nowaka, siatkarza PZU AZS Olsztyn, mięso drobiowe to bardzo ważny element w diecie sportowca. - Nie zrezygnuję z jedzenia kurczaków. Są zdrowe, lekkostrawne i dostarczają sporo energii, która jest nam niezbędna.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane