Procter & Gamble stawia na młode talenty

Materiał sponsorowany
20-06-2017, 22:00

Współpraca korporacji ze start-upem to zwykle efekt długich rozmów oraz prób dopasowania się do swoich potrzeb i oczekiwań. Duzi gracze doceniają jednak coraz częściej takie mariaże, bo zmieniają one na plus dzisiejszy świat innowacji i biznesu

Podczas 2. finału ABSL Start-Up Challenge, główny sponsor konkursu — spółka Procter & Gamble (P&G) — przyznała swoją własną nagrodę Cognitum. Przypadła ona platformie udostępniającej rozwiązania do pozyskiwania i przechowywania przeróżnych danych. Co warto podkreślić, Cognitum nawet nie znalazła się w gronie tegorocznych finalistów — w tym konkursie każdy start- -up może odnieść zwycięstwo bez zdobycia głównej nagrody. — Wygrywa każdy, kto potrafi zrobić ze swojego pomysłu aplikację, która sprawdzi się biznesowo. I wiele koncernów będzie z pewnością prowadzić rozmowy z młodymi talentami, nie ograniczając się do grupy finalistów — opowiada Małgorzata Mejer, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej w Europie Centralnej w P&G.

Zobacz więcej

ZAGĘSZCZENIE KONCEPCJI: Rozszerzenie zakresu tematycznego kategorii, w których można było zgłaszać projekty, sprawiło, że tegoroczny ABSL Start-up Challenge zgromadził rekordową liczbę uczestników. Wzięli w nim udział przedstawiciele prawie 100 start-upów. Fot. ARC

Zwycięzcą tegorocznej edycji ABSL Start-Up Challenge okazała się firma ChallengeRocket i jej platforma promująca rekrutację na stanowiska IT poprzez konkursy i zadania rozwiązywane on-line. Finał konkursu odbył się w Łodzi podczas 8. konferencji Związku Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL), organizowanej co roku dla przedstawicieli najważniejszych korporacji działających na polskim rynku.

Poławiacze pereł

Dlaczego w tym roku P&G doceniła akurat Cognitum, przyznając mu wyróżnienie Partner’s Choice Award?

— Chcemy coraz szybciej i sprawniej interpretować nasze ogromne zasoby danych. Gdy nieco lepiej poznaliśmy projekt Cognitum, nabraliśmy przekonania, że platforma, która sama się uczy i potrafi interpretować różne informacje, a także poszukuje i wyłapuje błędy czy nieprawidłowości w potężnych strumieniach danych, jest bardzo zaawansowanym rozwiązaniem. A ponieważ Globalne Centrum Usług Biznesowych P&G w Warszawie od lat zajmuje się takimi rozwiązaniami jak machine learning czy inteligentne algorytmy, to zagadnienia te są nam bardzo bliskie i w nich dostrzegamy potencjał — wyjaśnia Małgorzata Rokita, dyrektor marketingu P&G w Europie Centralnej.

— Nie ograniczamy się jednak do jednego start-upu, bo wiele innych projektów, które wzięły udział w ABSL Start-Up Challenge, wzbudziło zainteresowanie przedstawicieli P&G i na pewno będziemy prowadzili dalsze rozmowy z kilkoma start-upami — zapewnia.

Janusz Dziurzyński, dyrektor Globalnego Centrum Usług Biznesowych w P&G, zwraca uwagę na unikalną wartość młodych i przebojowych przedsiębiorców, oferujących innowacyjne rozwiązania. Start-upy stanowią bowiem dla P&G konkretną wartość biznesową, w którą koncern inwestuje już od dawna, angażując się w realizację wspólnych innowacyjnych projektów z młodymi talentami. Ta globalna spółka oprócz aktywnego uczestnictwa w ABSL Start-Up Challenge zaangażowała się m.in. w Start-up Spark, akcelerator dla początkujących firm organizowany przez Łódzką Specjalną Strefę Ekonomiczną (ŁSSE). Programistyczne maratony w konkursie Hackathon to kolejny projekt P&G, który również prowadzi do nowych ciekawych mariaży koncernu ze start-upami.

— Jeszcze 15 lat temu spółki niechętnie inwestowały w tzw. interaktywny marketing. Dziś praktycznie nie ma kampanii marketingowych bez tego typu działań. To samo ma miejsce w przypadku tworzenia innowacyjnych rozwiązań we współpracy ze start- -upami. Wspólne działania młodych firm z dużymi graczami stają się coraz bardziej powszechne, mimo że analiza propozycji start-upów pochłania sporo czasu. Trzeba zdawać sobie sprawę, że osoby przedstawiające swój projekt — który finalnie może się okazać rewelacyjny — nie zawsze mają zdolności sprzedażowe. W końcu są to zwykle bardzo młodzi ludzie. Staramy się więc wszystkie te perełki wyłowić i znaleźć połączenie między tym, czego poszukujemy, a pomysłem płynącym z drugiej strony, bo czasem te połączenia nie są oczywiste na pierwszy rzut oka — przekonuje Janusz Dziurzyński. Małgorzata Rokita również zwraca uwagę, że wybór start-upu do współpracy nie jest wcale łatwy, choć na rynku nie brakuje świeżych talentów. Wzajemne zrozumienie i dopasowanie do potrzeb tak odmiennych struktur wymaga bowiem sporo czasu i wysiłku. W P&G w proces „wyławiania” start-upu zaangażowanych jest wiele osób o różnych kompetencjach i z różnym spojrzeniem. Podczas gdy jedni widzą w danym projekcie nowatorskie technologie typu deep learning, inni potrafią dostrzec ciekawe rozwiązania do analizy i interpretacji danych konsumenckich.

— To jest proces praktycznie iteracyjny — nie od razu na pierwszym spotkaniu wiemy,że mamy pomysł na siebie nawzajem. Zadajemy pytania, przedstawiamy oczekiwania, szukamy rozwiązań i tak się rodzą wspólne projekty, na które bardzo liczymy. Młodzi ludzie potrafią zadać pytania z pozoru niezwykle proste, ale zarazem otwierające oczy „starym wyjadaczom”. I dopiero taka konfrontacja pozwala się rozwijać — tłumaczy Małgorzata Rokita. Przykładem udanego „połowu” P&G jest znalezienie dzięki Start-up Spark partnerów do współpracy nie tylko w dziedzinach zdefiniowanych wcześniej przez koncern, lecz również w projektach, o których wcześniej nikt nie pomyślał, a wyłoniły się w trakcie rozmów ze start-upami.

Świeże spojrzenie

Tegoroczny zwycięzca ABSL Start-up Challenge — firma ChallengeRocket — dzięki wygranej mogła wyjechać do Londynu i zaprezentować się podczas konferencji Polish Tech Day, jednego z najważniejszych wydarzeń promujących polskie technologie za granicą. Z drugiej strony, jak podkreślają przedstawiciele P&G, w tym konkursie nie ma przegranych, bo każdy ma szansę nawiązać współpracę z nowym partnerem albo inwestorem.

— W ubiegłym roku ABSL Start-up Challenge był podzielony aż na siedem kategorii. Doszliśmy jednak do wniosku, że nie chcemy ograniczać pomysłów w żaden sposób. I koncentrując się na trzech szerokich zagadnieniach: Future Business, Future Markets, Future Talent otworzyliśmy dostęp dla różnorodnych start-upów, których w tym roku zgłosiło się prawie 100. I każda z tych firm jest dostępna dla każdego przedstawiciela ABSL, a organizacja ta zrzesza ponad 180 przedsiębiorstw z sektora usług biznesowych — tłumaczy Janusz Dziurzyński.

W efekcie pomysły zaprezentowane podczas całego konkursu ABSL Start-up Challenge dotyczyły wielu sfer biznesu i życia — od rozwiązań wspomagających rekrutację pracowników przez ofertę wykonanych z drewna okularów do oglądania wirtualnej rzeczywistości po kapsułę umożliwiającą podróżowanie z prędkością dźwięku. Przykładowo, nagroda przyznawana przez ŁSSE (Partner’s Choice Award) przypadła BIN-e, czyli projektowi inteligentnego kosza na śmieci. Publiczność przyznała zaś palmę pierwszeństwa (Public Choice Award) aplikacji Scanye, za pomocą której można szybko i łatwo przekonwertować papierową fakturę do wersji elektronicznej. Jej twórcy mogli również pokazać swój projekt na Polish Tech Day.

— Konkurs ABSL Start-Up Challenge stanowi swoistą platformę, łączącą młode talenty i świat dużego biznesu. Ma unikalną wartość dla rozwoju polskiego rynku technologii i biznesu — podkreśla Janusz Dziurzyński.

Podkreśla on, że niezwykle cennym elementem konkursu jest wsparcie ze strony fachowców w przygotowaniu prezentacji i zrozumieniu biznesowych aspektów start- -upowych przedsięwzięć. Dzięki takim inicjatywom młode, otwarte i odważne spółki, wchodząc w mariaże z dużymi graczami, mają szansę zaistnieć na rynku w wymiarze globalnym, zwłaszcza że projekty często wymagają kooperacji kilku firm.

— Tak się dzieje w przypadku P&G— nasi partnerzy mogą wchodzić w relacje z innymi biznesami na całym świecie i to w błyskawicznym tempie — zapewnia Małgorzata Mejer.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Materiał sponsorowany

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Procter & Gamble stawia na młode talenty