P&G Central Europe Open Data Hackathon to rodzaj warsztatów programistycznych, w których uczestnicy pracowali nad nowatorskimi rozwiązaniami. W tym przypadku wydarzenie realizowane było wokół technologii big data, a nowe rozwiązania powstawały na podstawie m.in. danych giełdowych, demograficznych i danych z serwisów społecznościowych. Ich efektem miały być koncepty, które pomogą firmie Procter & Gamble lepiej zrozumieć potrzeby konsumentów i dostarczyć im oczekiwane produkty. Uczestnicy hackathonu otrzymali dostęp do danych i klastra big data. Najlepszy okazał się zespół studentów Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.

- Procter & Gamble traktuje Polskę jako jedno z ważnych centrów innowacji P&G na świecie. Z tego powodu firma zlokalizowała tutaj swoje drugie pod względem wielkości centrum IT. Pracujące w nim polskie zespoły wyposażone w najnowsze technologie, takie jak big data, machine learning czy cloud, projektują innowacyjne rozwiązania w zakresie rozwoju produktów, analityki biznesowej, marketingu i zarządzania łańcuchem dostaw, które są następnie wdrażane globalnie. Bardzo wysoko oceniamy innowacyjny potencjał zarówno polskich pracowników firmy, jak i polskich uczelni czy start-upów, z którymi współpracujemy. P&G CE Open Data Hackathon jest dla nas kolejnym krokiem w kierunku poszukiwania innowacyjnych rozwiązań dla naszego biznesu – powiedział Janusz Dziurzyński, dyrektor P&G Global Business Services.