Producenci diamentów wabią millenialsów

opublikowano: 15-06-2015, 00:00

Złoty iPhone bardziej romantyczny niż pierścionek z diamentem?

Najwięksi światowi producenci jubilerskich diamentów założyli właśnie międzynarodowe stowarzyszenie, którego celem jest zainteresowanie najmłodszych klientów drogimi kamieniami. Światowy rynek dóbr luksusowych wprawdzie systematycznie rośnie, ale produktami rosnącymi nieco wolniej są w tym gronie właśnie diamenty. Namniejszą popularnością cieszą się u młodych klientów, przedstawicieli pokolenia zwanego „millenialsami” albo „y”, którzy już niedługo zaczną dominować w gronie konsumentów. Dla nich luksusem będzie raczej drogi model iPhone’a, zegarka lub wyjątkowy rocznik szampana niż pierścionek z diamentem.

— To inna grupa konsumentów i producenci nie mogą zakładać, że za kilka lat przejmą od starszych zwyczaj kupowania diamentów jako dobra luksusowego — przyznaje Anisj Aggarwal z firmy konsultingowej Gemdax. Do stowarzyszenia Diamond Producers Association należą już tacy potentaci, jak De Beers, Rio Tinto, Alrosa i Petra Diamonds. Celem organizacji ma być właśnie zadbanie, „by młode pokolenie dostrzegło w drogiej biżuterii ostateczny luksus i przejaw romantyzmu”. Stawką jest przyszłość wartego 80 mld USD rynku diamentów i innych dóbr luksusowych.

— Millenialsi nie są mniej romantyczni niż starsze generacje, ale potrzebujemy pewności, że oni również dostrzegą w diamentach sposób okazywania uczuć. Nie chcemy za 5 lat obudzić się i stwierdzić, że mamy problem — powiedział Stephen Lussier, dyrektor marketingu w De Beers. Na dotarcie z reklamą do młodych stowarzyszenie chce wyłożyć 18 mln USD. Na budżet złożyło się wszystkich sześciu członków. Coraz bardziej niepokojące sygnały o słabnącej popularności drogich kamieni płyną od największych producentów obecnych na światowych giełdach. W piątek kurs notowanego w Londynie koncernu Petra Diamonds z RPA spada już dwa miesiące z rzędu nawet o 10 proc. To reakcja rynku na zapowiedź koncernu, że roczna sprzedaż będzie mniejsza od oczekiwań rynku. „Wydobyliśmy mniej dużych kamieni, niż zakładaliśmy, za to więcej mniejszych” — napisał koncern Petra Diamonds w oświadczeniu dla akcjonariuszy, szacując roczną sprzedaż na poziomie 430 mln USD, zamiast planowanych 447,3 mln USD. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Druś

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu