Wkrótce na GPW może zadebiutować kilka firm z branży gier. Inni młodzi przedstawiciele tego sektora szukają inwestorów finansowych.
Od początku roku na warszawskiej giełdzie zadebiutowało dwóch
producentów gier: BoomBit oraz Ultimate Games, który przeniósł notowania
z NewConnect. Na samym małym rynku pojawiło się trzech przedstawicieli
branży: ECC Games, Moonlit i Art Games Studio. Jeszcze jesienią na
NewConnect może zadebiutować Noobz from Poland.
Aktywuj dostęp do pb.pl – zyskasz nieograniczoną możliwość czytania najświeższych informacji z gospodarki i rynków. Aby korzystać z nich jeszcze wygodniej, pobierz aplikację mobilną.
Zamów wersję Premium, a do Twojej dyspozycji będzie pełna zawartość pakietu Basic, a dodatkowo: e-wydania, raporty branżowe, LexBiznes oraz atrakcyjne rabaty na konferencje.
Wkrótce na GPW może zadebiutować kilka firm z branży gier. Inni młodzi przedstawiciele tego sektora szukają inwestorów finansowych.
Od początku roku na warszawskiej giełdzie zadebiutowało dwóch
producentów gier: BoomBit oraz Ultimate Games, który przeniósł notowania
z NewConnect. Na samym małym rynku pojawiło się trzech przedstawicieli
branży: ECC Games, Moonlit i Art Games Studio. Jeszcze jesienią na
NewConnect może zadebiutować Noobz from Poland.
Spółka Simteract, którą kieruje Marcin Jaśkiewicz,
specjalizuje się w tworzeniu treningowych systemów symulacyjnych wykorzystywanych
m.in. do szkolenia służb, np. strażaków. Know-how z symulatorów wykorzystuje
także przy tworzeniu gier.Fot. WM
— Dokumenty złożymy jeszcze w tym tygodniu lub na początku przyszłego —
mówi Jarosław Kotowski, prezes i główny akcjonariusz spółki.
Z emisji prywatnej, przeprowadzonej w 2018 r., spółka pozyskała 1,65 mln
zł, co oznacza, że wycena całej firmy może wynieść ok. 12 mln zł. Noobz
from Poland jest producentem m.in. gry „Total Tank Simulator”, która w
październiku ma trafić do sprzedaży w wersji na PC, Xbox, Nintendo
Switch oraz komórki. Debiut na warszawskiej giełdzie rozważa Simteract —
technologiczna spółka tworząca symulatory, gry i projekty VR/AR.
— Mamy kilka scenariuszy, zależą od wyników rozmów z wydawcami na temat
naszej gry „Trainsim Europe”. Rozważamy wejście na GPW w przyszłym roku
— mówi Marcin Jaśkiewicz, prezes Simteract.
Gra „Trainsim Europe” ma być nowoczesnym symulatorem pociągu w otwartym
i rozwijającym się świecie. Firma potrzebuje na produkcję ok. 2 mln zł.
Jako plan minimum wskazuje 100 tys. sprzedanych kopii. Inny projekt
spółki to „Neverdark” — strategiczna gra w postelektrycznym świecie. Ma
być wydana na początku przyszłego roku. Kolejna spółka, która może
dołączyć do grona giełdowych gamedeveloperów, to Play2Chill, warszawskie
studio tworzące tytuły na platformy mobilne i komputery stacjonarne.
— Jesteśmy w trakcie przekształcenia w spółkę akcyjną. Planujemy debiut
na giełdzie, mam nadzieję, że dojdzie do niego w marcu 2020 r.” — mówi
Tomasz Róziecki, członek zarządu spółki.
987c9ee0-8c30-11e9-bc42-526af7764f64
Rynek gier
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
ZAPISZ MNIE
Rynek gier
autor: Grzegorz Suteniec
Wysyłany raz w tygodniu
Newsletter z wiadomościami nt. branży gamingowej oraz polskich producentów gier komputerowych.
consents-consent_336
ZAPISZ MNIE
consents-consent_294
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.
Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
Play2Chill, którego ponad 50 proc. udziałów kontroluje giełdowy PlayWay,
w czwartym kwartale planuje wydanie gry „Counter Terrorist Agency”.
Budżet produkcyjny gry ma wynieść około 550 tys. zł. Obecnie na portalu
Steam lista osób oczekujących na zakup gry (wishlist) liczy ok. 20 tys.
Rok później do sprzedaży ma trafić gra „Motor Mechanic”. Jej budżet
wyniesie 1 mln zł, a obecnie na tzw. wishlist jest ok. 10 tys. osób. O
giełdzie na razie nie myśli Vixa Games — deweloper tworzący gry mobilne,
m.in. „Tap! Tap! Kingdom”, „Jumping Joe” czy „Walking Block”.
Spółka prowadzi prace nad strategiczną grą w cyberpunkowym świecie —
„Cyberpunk Works”. Na razie nie ma planów giełdowych, ale szuka
inwestorów strategicznych, którzy mogliby ją wesprzeć. Takiego
finansowania nie wyklucza też Unsin Studio realizujące liczne projekty
VR. W portfolio spółki znajduje się m.in. gra „Siberian Run VR”, a
obecnie zespół pracuje nad m.in. „Kolbe VR”, czyli historią uwięzienia i
śmierci Maksymiliana Kolbego w obozie Auschwitz. Firma duże nadzieje
wiąże z projektem VR Flow, który ma umożliwić streaming gier VR, a tym
samym korzystać z VR bez konieczności zakupu sprzętu do obsługi tej
technologii.