Producenci gier w różowych... goglach VR

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2020-10-12 22:00

Firmy liczą, że nowa platforma do wirtualnej rzeczywistości przyciągnie kolejnych użytkowników do ich gier.

Przeczytaj tekst i dowiedz się:

  • Na co liczą producenci gier VR w związku z premierą nowych gogli
  • Jak premiera Oculust Quest 2 może wpłynąć na bazę użytkowników gier VR
  • Jaką przewagę w ocenie producentów gier mają nowe gogle Oculusa w porównaniu z ich poprzednią odsłoną

Gry VR (czyli w wirtualnej rzeczywistości) to stosunkowo niewielka część rynku komputerowej wideorozrywki, ale sukcesywnie zyskująca na znaczeniu. Research and Markets szacuje, że wartość tego segmentu w ubiegłym roku wyniosła 7,7 mld USD, a na koniec 2025 r. osiągnie 42,5 mld USD. Za pięć lat liczba graczy VR wyniesie 216 mln. Jeden z czynników wpływających na wzrost rynku to dostępność i jakość sprzętu, na którym można korzystać z tej formy rozrywki.

SZANSA:
SZANSA:
W ocenie Aleksandra Cabana z Carbon Studio cena i usprawnienia w nowych goglach, podnoszące komfort grania, przyciągną nowych użytkowników do gier VR.
Fot. WM

Tańszy i lepszy

We wtorek 13 października odbędzie się premiera nowych gogli do wirtualnej rzeczywistości — Oculus Quest 2. Producenci gier VR wiążą z nią duże nadzieje. W tej grupie jest notowane na NewConnect Carbon Studio (CS), którego gry VR z serii „The Wizards” sprzedały się dotąd w liczbie ponad 150 tys. szt.

— Wraz z pojawieniem się nowej, usprawnionej wersji najpopularniejszych bezprzewodowych gogli Oculus Quest w niskiej cenie 299 USD, spodziewamy się napływu wielu nowych użytkowników VR zainteresowanych oferowanymi przez nas magicznymi przygodami. Nasze produkcje będą przygotowane go obsługi nowego sprzętu — mówi Aleksander Caban, członek zarządu CS.

Obecnie studio skupia się na osadzonej w znanym uniwersumgrze „Warhammer: Age of Sigmar”. Pod koniec października rozpocznie się kampania marketingowa i pojawią się szczegóły, m.in. informacja, na jakie platformy trafi nowy tytuł. Przedstawiciel CS uważa, że Oculus Quest 2 to produkt „skazany na sukces” — zamówienia już przekroczyły możliwości produkcyjne, co oznacza, że wielu graczy będzie musiało poczekać na urządzenie do listopada.

— Oculus Quest 2 jest wyposażony w lepszy procesor Snapdragon XR2, więcej pamięci RAM, lepszy wyświetlacz zapewniający większą rozdzielczość obrazu oraz inne usprawnienia. Mocniejsze podzespoły przełożą się na lepszą jakość grafiki i bardziej złożoną mechanikę rozgrywki. Innymi słowy: Oculus Quest 2 pozwoli deweloperom tworzyć lepsze, ładniejsze gry, zapewniające większy komfort grania — mówi Aleksander Caban.

Szansa dla studiów

Andrzej Wychowaniec, prezes spółki Incuvo, która przed końcem roku planuje zadebiutować na NewConnect, nie ma wątpliwości, że nowa platforma przyczyni się do zwiększenia bazy użytkowników.

— Premiera Oculus Quest 2 w cenie o 100 EUR niższej od poprzedniej generacji na pewno wpłynie na zwiększenie liczby graczy VR — mówi Andrzej Wychowaniec.

Karolina Koszuta, szefowa młodego studia Iron VR, jest podobnego zdania.

— Branża VR i AR [z ang. augmented reality, czyli rzeczywistość rozszerzona — red.] rozwija się niezwykle dynamicznie.Na ostatniej konferencji online Oculus Connect Facebook poinformował o współpracy z firmą Ray Ban przy tworzeniu gogli AR. To kolejny krok w rozpowszechnianiu technologii wirtualnych światów — uważa Karolina Koszuta.

Młode studio rozpoczęło działalność produkcyjną w drugiej połowie roku. Obecnie tworzy pierwszy własnego tytuł.

— Iron VR celuje w wykorzystywaniu najlepszych rozwiązań sprzętowych na rynku — a do takich na pewno zalicza się Oculus Quest i Oculus Quest 2. Proces produkcji zawężony do jednej platformy na początku jest zdecydowanie łatwiejszy i szybszy niż w przypadku tworzenia gier na różnego rodzaju sprzęt — uważa szefowa Iron VR.