Producenci kartonów agitują

opublikowano: 12-04-2013, 00:00

Tetra Pak, SIG Combibloc i Elopak chcą zachęcić do kupowania żywności płynnej w kartonikach. Przedtem muszą wyedukować Polaków.

12 proc. Polaków nie segreguje opakowań kartonowych, a 39 proc. wyrzuca je do złych pojemników — wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Fundacji ProKarton na próbie 500 osób. Mimo powszechności tego opakowania ponad 2/3 badanych nie wie, że można w nim przechowywać także cukier, kukurydzę czy groszek. Dlatego Tetra Pak, SIG Cobibloc i Elopak, trzej producenci opakowań kartonowych, którzy założyli fundację w 2011 r., zainicjowali kampanię „Karton, naturalnie!”. Będą w niej przekonywać, że ten typ opakowań nadaje się do każdego rodzaju żywności. Dziś tylko połowa Polaków wie, że można w nich sprzedawać zupy czy gotowe sosy, a co trzeci — że przechowuje się w nich także wino. Natomiast mleko lub sok kupowane są najczęściej w kartonie — 58 badanych stwierdziło, że woli to opakowanie od butelki szklanej (wybrało ją 47 proc. osób) lub typu PET (25 proc.). Producenci podkreślają, że trzy warstwy: papier chroniący przed światłem, polietylen chroniący przed czynnikami zewnętrznymi i cienka folia aluminiowa (opakowania aseptyczne) chroniąca przed działaniem tlenu gwarantują najwyższe bezpieczeństwo żywności. Kampania ma też uświadomić Polakom, że kartoniki po mleku czy sokach powinny trafiać do żółtych pojemników, które są przeznaczone na tworzywa sztuczne i metale. Polakom ekologia leży na sercu. Aż 42 proc. respondentów kupuje żywność w kartonach, bo uważa, że można je w całości recyklingować. To prawda, bo produkowane są w ponad 75 proc. z drewna. Ambasadorami kampanii są aktorka Magdalena Strużyńska i Sławomir Brzózek, prezes Fundacji Nasza Ziemia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Małgorzata Grzegorczyk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu