Polskie studio Fallen Leaf, producent gry „Fort Solis“, która w sierpniu miała premierę na PC i PS5, przygotowuje się do debiutu na NewConnect.
- Spodziewam się, że nastąpi to w drugim kwartale 2024 roku. Niebawem dokument informacyjny powinien trafić do Komisji Nadzoru Finansowego, co rozpocznie proces publicznej komunikacji spółki z rynkiem i inwestorami – komentuje Piotr Kurkowski, prezes Fallen Leaf.
Nie wyklucza, że wejściu na mały rynek będzie towarzyszyła emisja akcji.
Fallen Leaf przygotowując się do wejścia na giełdę, równocześnie pracuje nad dalszym rozwojem swojego pierwszego tytułu, którego sprzedaż na platformach PC i Playstation 5 przekroczyła 70 tys. egzemplarzy.
- Biorąc pod uwagę, że “Fort Solis” to nasz pierwszy tytuł, przeszło 70 tys. sprzedanych egzemplarzy gry w zaledwie trzy miesiące od premiery, do tego wyłącznie na dwóch platformach, to dla nas duże osiągnięcie – mówi Piotr Kurkowski.
Pod koniec października 2023 r. gra zadebiutowała na komputerach Mac z procesorami serii M od Apple, plasując się w czołówce rankingów sprzedaży gier w Mac App Store.
- Umowa z Apple i planowany debiut na Nintendo Switch to kolejne kamienie milowe, które dodatkowo wzmocnią naszą pozycję na rynku i poszerzą grono odbiorców - informuje szef studia.
Wersja na Switch ma pojawić się w przyszłym roku. Spółka prowadzi rozmowy z Microsoftem na temat wprowadzenia gry do usługi abonamentowej Gamepassa. Szacuje, że premiera jest możliwa w trzecim lub czwartym kwartale 2024 r.
Budżet pierwszej gry szacowany był na ponad 11 mln zł. Zwrot kosztów miał nastąpić przy sprzedaży na poziomie ok. 150-160 tys. szt. Kiedy koszty się zwrócą?
- Na pewno już nie w tym roku. Jest w tym momencie zbyt wiele zmiennych, żeby kategorycznie przesądzać, czy będzie to np. pierwszy czy drugi kwartał 2024, ale nie mamy co do tego wątpliwości. Biorąc pod uwagę, że to pierwsza nasza produkcja, uważam że osiągnęliśmy sukces. Cały czas się uczymy i mamy solidne podstawy pod sukcesy kolejnych produkcji – informuje Piotr Kurkowski.
Spółka rozpoczęła już prace nad kolejnym projektem o roboczej nazwie "Cataclysm". Będzie to survival-horror FPS z bogatą warstwą narracyjną i trybem co-op, którego premiera została zaplanowana na 2025 r.