Lichthund, niezależne studio deweloperskie specjalizujące się w produkcji gier wideo z segmentu indie premium, z przeprowadzonej na przełomie kwietnia z emisji akcji serii D pozyskało 4,8 mln zł. Oferta publiczna obejmowała 70 tys. akcji serii D, a cena jednej była ustalona na 69 zł. Implikuje to wycenę pre-money spółki na poziomie 35,4 mln zł
Akcje oferowane zostały już zarejestrowane przez sąd i obecnie producent gier przygotowuje się do wejścia na NewConnect. Złożył dokument informacyjny w GPW i spodziewa się debiutu w w ciągu najbliższych kilku tygodni.
- Cieszymy się, że w najbliższych tygodniach dołączymy do grona spółek notowanych na rynku NewConnect. Bardzo chcielibyśmy, żeby debiut naszych akcji nastąpił jeszcze przed wakacjami - mówi Dariusz Zaremba, członek zarządu Lichthund.
Spółka obecnie intensywnie pracuje nad przygotowaniem do wprowadzenia na rynek swoich kluczowych projektów. W „Food Truck Empire” został zmodyfikowany plan marketingowy. Gra zostanie udostępniona w formule wczesnego dostępu na platformie Steam, zgodnie z pierwotnie zakładanym harmonogramem tj. w drugiej połowie 2024 roku, jednak zarząd podjął decyzję o przełożeniu zapowiedzianego wcześniej uczestnictwa w festiwalu Steam Next Fest z czerwca na październik.
Rozwój drugiego z projektów, czyli gry „Bulldog”, realizowany jest zgodnie z harmonogramem. Plan komercjalizacji zakłada ogłoszenie jej na jednym z wydarzeń branżowych w drugiej połowie 2024 r.
- Mamy w portfolio dwie gry, w których prace deweloperskie związane z kluczowymi mechanikami zostały już zrealizowane. Obecnie jesteśmy na etapie dodawania zawartości oraz doskonalenia naszych produktów, tak aby dostarczyć graczom jak najlepszą jakość i doznania z gier - mówi Rafał Zaremba, prezes Lichthund.
Zwraca uwagę, że obecny etap komercjalizacji tytułów jest zwieńczeniem czteroletniego procesu deweloperskiego, dlatego spółka analizuje różne strategie marketingowe dla swoich gier.
- Dla „Food Truck Empire” zdecydowaliśmy o wydłużeniu okresów tzw. playtestów, żeby zebrać jak najwięcej feedbacku od graczy. W naszej ocenie dodatkowy czas może istotnie wpłynąć na ulepszenie rozgrywki, co przełoży się na wyższą jakość demo i w efekcie oceny graczy. W przypadku projektu „Bulldog” pracujemy z wydawcą nad działaniami marketingowymi. W bieżącym planie zakładamy ujawnienie gry w drugiej połowie 2024 r., po którym nastąpią intensywne działania promocyjne – powiedział prezes.
