Producent Labubu oczekuje wystrzału zysków

Aleksander Żuławnik, Bloomberg
opublikowano: 2025-07-15 13:01

Pop Mart, producent maskotek Labubu, które stały się globalnym hitem, przedstawił szacunki dotyczące przychodów i zysków za pierwsze półrocze 2025 roku. Oczekuje ich wzrostu o kilkaset procent - informuje Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Producent Labubu zaprezentował we wtorek szacunki dotyczące swoich wyników za pierwsze półrocze 2025 roku. Pop Mart oczekuje, że przychody wzrosły o 200 proc., a zyski o 350 proc. rok do roku. Firma dodała, że optymalizacja kosztów przyczyniła się do wzrostu rentowności.

Marża brutto producenta Labubu to prawie 67 proc. Według szacunków Pop Martu zysk netto za 2025 r. ma sięgnąć 1,3 mld CNY (ok. 180 mln USD). Rok wcześniej było to 290 mln CNY (ok. 40 mln USD).

Akcje producenta Labubu wzrosły w rok o blisko 600 proc.

Szał na Labubu rozpoczął się w Chinach, a następnie, głównie za pośrednictwem TikToka, popularność rozprzestrzeniła się na cały świat. Zabawka charakteryzuje się nietypowym modelem dystrybucji - jest sprzedawana w tzw. blind boxach. Jej nabywca nie wie, co dokładnie znajduje się w opakowaniu.

Dzięki globalnemu boomowi na maskotki Pop Mart stał się firmą o kapitalizacji rynkowej przekraczającej 40 mld USD. Akcje spółki notowanej na giełdzie w Hongkongu wzrosły o 588 proc. w ciągu ostatniego roku.

Fenomen Labubu stworzył także nową kategorię inwestycyjną. Niektóre rzadkie modele sprzedawane są na rynku wtórnym za kwoty rzędu 5-10 tys. USD. W zeszłym miesiącu zabawka wielkości człowieka została sprzedana za 150 tys. USD na specjalnej aukcji w Pekinie.