Producentom pandemia nie straszna

opublikowano: 10-05-2021, 20:00

Większość firm działających w produkcji nie odnotowała negatywnego wpływu pandemii na swój biznes i z optymizmem patrzy w przyszłość.

Branżowy Barometr Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL) dla branży produkcyjnej w drugim kwartale tego roku wyniósł 54 pkt i był wyższy o 4,7 pkt. w porównaniu do poprzedniego kwartału. To najlepszy wynik od dwóch lat. Jest on lepszy również niż w pozostałych sektorach, które bada EFL (m.in. hotele i restauracje, handel, budownictwo, usługi i transport).

Produkcja spośród wszystkich badanych branż jest najbardziej skłonna do inwestowania. Co trzeci jej przedstawiciel planuje więcej inwestować (33 proc.). Mniej optymistycznie wyglądają prognozy dotyczące sprzedaży. Tylko 14 proc. firm produkcyjnych liczy na większe zamówienia, podczas gdy 15 proc. na niższe. Dwie trzecie firm nie oczekuje żadnych zmian.

Aż 39 proc. producentów uważa, że sytuacja w ich branży poprawi się w ciągu najbliższych sześciu miesięcy, a 42 proc. nie spodziewa się żadnych zmian w tym zakresie. Natomiast 8 proc. twierdzi, że będzie gorzej.

Ponadto jedna trzecia firm działających w produkcji jest zdania, że dobra koniunktura wróci jeszcze w tym roku.

– Tak optymistycznie w przyszłość nie patrzy żadna inna branża. Widać ożywienie w produkcji i wiele wskazuje na to, że w kolejnych miesiącach może być jeszcze lepiej – mówi Radosław Woźniak, prezes zarządu EFL.

Ciekawe jest też to, że większość przedstawicieli branży produkcyjnej twierdzi, że pandemia miała neutralny wpływ na ich biznes. O negatywnym jej wpływie mówi tylko 21 proc. badanych. Natomiast 23 proc. uważa, że koronawirus zdecydowanie im pomógł.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane