Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła 6. edycję konkursu Go to Brand, czyli poddziałania 3.3.3 POIR, którego celem jest promocja polskich marek. Ze wsparcia mogą skorzystać MŚP, które działają w sektorach o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym. Mile widziane będą firmy z branż biotechnologicznej, farmaceutycznej, modowej i IT/ICT.
Przedsiębiorcy będą mieli tylko miesiąc na składanie wniosków o dofinansowanie. Nabór wystartuje 11 lutego, a zakończy się 11 marca. Ze wsparcia są wykluczone firmy z Mazowsza. MŚP będą mogły przeznaczyć dotacje m.in. na wydatki związane z podróżami służbowymi na targi, misje gospodarcze, a także na koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów.
— Go to Brand cieszy się sporym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. W organizowanych od 2016 r. konkursach przedstawiciele biznesu złożyli łącznie ok. 4 tys. wniosków o dofinansowanie. To oznacza, że MŚP chętnie podejmują działania na międzynarodowych rynkach — mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor departamentu internacjonalizacji przedsiębiorstw w PARP.
Dotacje sfinansują aż 85 proc. wartości projektu. Co ważne, przyznawane przedsiębiorcom dofinansowanie jest pomocą de minimis. Jeżeli firma wyczerpie przysługujący jej limit finansowy, nie może wziąć już udziału w konkursie.
300 mln zł Tyle wynosi budżet konkursu Go to Brand.