Produkty made in Poland podbiją świat

opublikowano: 12-01-2020, 22:00

Dotacje pomogą maluchom wylansować ich brandy na globalnych rynkach.

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) ogłosiła 6. edycję konkursu Go to Brand, czyli poddziałania 3.3.3 POIR, którego celem jest promocja polskich marek. Ze wsparcia mogą skorzystać MŚP, które działają w sektorach o wysokim potencjale konkurencyjnym i innowacyjnym. Mile widziane będą firmy z branż biotechnologicznej, farmaceutycznej, modowej i IT/ICT.

Przedsiębiorcy będą mieli tylko miesiąc na składanie wniosków o dofinansowanie. Nabór wystartuje 11 lutego, a zakończy się 11 marca. Ze wsparcia są wykluczone firmy z Mazowsza. MŚP będą mogły przeznaczyć dotacje m.in. na wydatki związane z podróżami służbowymi na targi, misje gospodarcze, a także na koszty transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów.

— Go to Brand cieszy się sporym zainteresowaniem wśród przedsiębiorców. W organizowanych od 2016 r. konkursach przedstawiciele biznesu złożyli łącznie ok. 4 tys. wniosków o dofinansowanie. To oznacza, że MŚP chętnie podejmują działania na międzynarodowych rynkach — mówi Arkadiusz Dewódzki, dyrektor departamentu internacjonalizacji przedsiębiorstw w PARP.

Dotacje sfinansują aż 85 proc. wartości projektu. Co ważne, przyznawane przedsiębiorcom dofinansowanie jest pomocą de minimis. Jeżeli firma wyczerpie przysługujący jej limit finansowy, nie może wziąć już udziału w konkursie.

300 mln zł Tyle wynosi budżet konkursu Go to Brand.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Dorota Zawiślińska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy