Produkty NN trafią do wspólnego portalu ING
Nationale-Nederlanden planuje w przyszłości sprzedaż polis w Internecie, we wspólnym portalu Grupy ING. Powstał już zespół przygotowujący ten projekt. Wspólnie z Bankiem Śląskim NN przygotowuje też nowy produkt na polskim rynku: ubezpieczenie na życie stanowiące zabezpieczenie kredytu hipotecznego.
W ramach Grupy ING powołana została grupa robocza prowadząca badania nad wykorzystaniem Internetu jako kanału dystrybucji produktów finansowych.
Finansowy supermarket
W jednym portalu mają być oferowane produkty bankowe, ubezpieczeniowe oraz fundusze inwestycyjne i usługi doradcze przygotowywane przez spółki z Grupy ING.
Prezes NN nie ujawnia jednak daty uruchomienia tego internetowego supermarketu finansowego.
— Dopiero za 4-5 lat Internet będzie efektywnym i opłacalnym kanałem dystrybucji. Chcemy być jednak do tego jak najlepiej przygotowani — twierdzi Cok F. den Boer.
Agent jak w banku
Sposobem na pozyskiwanie nowych klientów ma być rozbudowa już istniejących produktów i współpraca z Bankiem Śląskim.
— Pracujemy również nad unikalną na rynku polskim ofertą ubezpieczenia na życie stanowiącego zabezpieczenie kredytu hipotecznego. Ten produkt nie pojawi się jednak przed końcem przyszłego roku — twierdzi Cok F. den Boer.
Współpraca z BSK ma dodatkowo zaowocować rozszerzeniem gamy produktów oferowanych przez agentów. W przyszłości będą oni doradcami finansowymi reprezentującymi Grupę ING.
— Już wkrótce nasi agenci będą sprzedawać również produkty bankowe i finansowe. Mam nadzieję, że związane z tym bariery prawne zostaną szybko zlikwidowane — twierdzi Cok F. den Boer.
Już teraz w placówkach BSK można kupić ubezpieczenie NN.
Strategicznym celem TUnŻ Nationale-Nederlanden w przyszłym roku ma być umocnienie dopiero co osiągniętej trzeciej pozycji na rynku. Cok F. den Boer, prezes Nationale-Nederlanden Polska, zapewnia równocześnie, że choć rozwój jest bardzo kosztowny, spółka powinna osiągnąć w przyszłym roku wyższy zysk niż obecnie. Po trzech kwartałach 2000 roku NN miał tylko 18,9 mln zł zysku, kilkakrotnie mniej niż pozostałe trzy największe życiowe towarzystwa.