Profivet – od dystrybucji do handlu i inwestycji

Partnerem publikacji jest Profivet
opublikowano: 19-12-2021, 20:00

Dziś Profivet to już nie tylko dystrybutor produktów z segmentu zoologicznego, lecz także z powodzeniem działająca firma handlowa i wyspecjalizowany inwestor.

Dzięki dywersyfikacji biznesu i wykorzystywaniu synergii pomiędzy obszarami dystrybucji, handlu i inwestycji firma Profivet stale rośnie i osiąga bardzo dobre wyniki. Przykłada dużą wagę do kreowania modelu biznesowego na bieżąco. Czyni to z myślą o trzymaniu ręki na pulsie aktualnych, szybko zmieniających się potrzeb rynku, by natychmiast i z biznesowym pożytkiem na nie reagować.

W 2022 r. ukaże się film, w którego wyprodukowanie zainwestowaliśmy jako firma. Studio filmowe Global Studio zaproponuje publiczności obraz o tytule „Gierek – sekrety i tajemnice domu I sekretarza KC PZPR”. Już dziś zapraszamy na film z przełomową historią Polski w tle – zachęcają Łukasz Paczewski i Michał Cyran, współudziałowcy Profivet.

– Receptą na sukces naszej firmy jest utrzymywana od kilku lat strategia, czyli posadowienie biznesu na trzech filarach: najlepszej cenie na produkty konsumenckie, dystrybucji z wartością dodaną oraz silnych markach własnych – tłumaczy Łukasz Paczewski, prezes zarządu Profivet.

Poszerzenie zakresu

COVID-19 mocno przyspieszył rozwój sprzedaży przez internet. Epidemia zmieniła podejście nabywców do zakupów w internecie. Rok 2020 okazał się szczególny dla branży e-commerce – w obliczu pandemii koronawirusa zmieniły się zwyczaje zakupowe Polaków. Analitycy mówią o skokowym wzroście sprzedaży przez internet. Okazało się, że okresowe zamrożenie gospodarki i liczne restrykcje sprawiły, iż z wygodnych zakupów internetowych zaczęła korzystać nowa grupa nabywców, w tym seniorzy, którzy dotychczas zdecydowanie preferowali tradycyjne formy handlu.

– Przyrost zainteresowania był tak ogromny, że nie mogliśmy być obojętni wobec tej tendencji. Stosunkowo szybko wprowadziliśmy takie zmiany, które uczyniły nas zdolnymi wyjść naprzeciw wybuchowi oczekiwań rynku. Były one adresowane do dostawców odpowiadających na wyrażane zdalnie potrzeby nabywców. Dynamika wzrostu obrotów w e-commerce była tak duża, że zdecydowaliśmy się na wprowadzenie nowych kategorii do firmowej oferty, w tym produktów IT, AGD/RTV, FMCG. Rozwijaliśmy też istniejące kategorie produktowe, które tradycyjnie są dostępne w naszej ofercie – tłumaczy Łukasz Paczewski.

Skokowy wzrost

Historia Profivetu ma swój początek w miłości do zwierząt. Łukasz Paczewski, jeden z założycieli firmy, jest weterynarzem, który od prowadzenia hurtowni pasz stosowanych w rolnictwie debiutował w biznesie. Michał Cyran, jego wspólnik, to z kolei miłośnik psów, który przed rozpoczęciem działalności gospodarczej pracował jako przedstawiciel handlowy producenta karmy.

Powołana w 2013 r. przez obu wspólników spółka zajęła się dystrybucją karmy i akcesoriów dla zwierząt domowych. Trafiła ze swoją ofertą na dynamicznie rozwijający się rynek – w polskich gospodarstwach domowych wciąż przybywa czworonogów, wśród których najpopularniejsze są psy i koty. Pandemia, która ugodziła w gospodarkę i wystawiła wiele przedsiębiorstw na niespotykane dotąd wyzwania, dla Profivet okazała się katalizatorem – sprowokowała firmę do wprowadzenia zmian w modelu biznesowym i osiągnięcia skokowego wzrostu.

– Ten burzliwy czas sprawił, że również mocniej zwiększyliśmy naszą obecność na platformie zakupowej allegro.pl. To był również moment dużej transformacji naszej firmy, rozbudowaliśmy infrastrukturę magazynową, zwiększyliśmy zatrudnienie – opowiada Michał Cyran.

– Już teraz widać, że nawyk kupowania w internecie u wielu nabywców pozostanie na trwałe. To bardzo dla nas ważne i kluczowe zjawisko, ponieważ szerokość i różnorodność naszej oferty czyni z nas kompleksowego dostawcę dla e-commerce w Polsce – podkreśla.

Samodzielność i inwestycja

Prowadzenie e-sklepu wiąże się ze stałą obserwacją trendów rynkowych i potrzeb konsumenckich.

– Przez ostatnie trzy lata pracowaliśmy nad wizualną częścią sklepu primavera.pl, doborem asortymentu i mechanizmów ułatwiających oraz przyspieszających zakupy. Zaobserwowaliśmy wzrost sprzedaży naszych marek własnych, tj. suplementów dla psów i kotów oraz karmy marki Primavera. Są to produkty wysokiej jakości, produkowane w Polsce w konsultacji z weterynarzami: karmy dla psów i kotów, preparaty zwalczające insekty u zwierząt domowych – tłumaczy Łukasz Paczewski.

– W 2021 r. sprowadziliśmy i udostępniamy Oven Baked Tradition, markę karm dla psów i kotów klasy superpremium. Wyróżnia się ona tym, że jest powoli wypiekana i zachowuje wszystkie wartości odżywcze. Zależy nam, by decydować, co kupujemy, komu sprzedajemy i za ile – dodaje.

Firma liczy, że dzięki markom Primavera i Oven Baked Tradition wybije się na niezależność. Chce dalej długofalowo współpracować z producentami i merchantami, ale na innych zasadach niż dotychczas. Zależy jej na warunkach, które uczynią biznes korzystnym dla obu stron, bez przepychanek. Za priorytet uznaje oferowanie klientowi produktów wysokiej jakości w dobrej cenie.

– Sytuacja związana z pandemią to dla nas wyzwanie, któremu stawiamy czoła. Budujemy przywiązanie do marki, troszczymy się o satysfakcję klientów i ich pupili.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane