Firma znana ze swojej popularności wśród młodszych graczy osiągnęła skorygowany zysk przed odsetkami, podatkami i amortyzacją w wysokości 81,1 mln USD, przewyższając oczekiwania.
Dobre wyniki wpłynęły na wzrost wartości akcji firmy, które wcześniej spadły po ujawnieniu niespodziewanych braków w liczbie użytkowników i czasie spędzonym na platformie gry w sierpniu. Oczekuje się, że dalszy rozwój w obszarze reklam, muzyki, zakupów oraz innowacje związane ze sztuczną inteligencją przyczynią się do dalszego wzrostu sprzedaży Robloxa w przyszłości.
Wzrost akcji Robloxa
Akcje firmy wzrosły o 16 proc. i osiągnęły najwyższy poziom od lipca, wynosząc 40,75 USD na giełdzie w Nowym Jorku. Roblox dołącza tym samym do innych firm z branży gier wideo, które również odnotowały wzrosty wartości akcji, takie jak Nintendo po zwiększeniu prognozy rocznych zysków oraz Electronic Arts po przekroczeniu oczekiwań w zakresie rezerwacji.
Warto również zaznaczyć, że oprócz rezerwacji inwestorzy przyglądają się liczbie aktywnych użytkowników i czasowi spędzonemu na platformie każdego dnia. Roblox podał, że dzienna liczba użytkowników wyniosła 70,2 miliona, co było zgodne z prognozami analityków, a liczba przepracowanych godzin wzrosła o 20 proc. w porównaniu z rokiem poprzednim, osiągając 16 miliardów godzin.
W liście do akcjonariuszy firma poinformowała, że szczególnie silny wzrost odnotowano w Europie Zachodniej i Azji Wschodniej, chociaż Stany Zjednoczone i Kanada nadal stanowią największy udział w rezerwacjach. Ogólne spowolnienie wydatków przyczyniło się do polepszenia marż.

