Promocja pracodawcy na prywatnym profilu

opublikowano: 04-02-2018, 22:00
aktualizacja: 04-02-2018, 23:16

Pracownik powinien liczyć się z karą za wpis szkodzący wizerunkowi firmy.

Pracodawca może wykorzystać popularność portali społecznościowych wśród pracowników do budowania swojego wizerunku. Przemysław Stobiński, radca prawny, partner w Deloitte Legal, zwraca jednak uwagę, że szef nie może im nakazać promowania działalności spółki w prywatnych postach na ich indywidualnych kontach. Natomiast może tego wymagać od osób zajmujących się działalnością marketingową lub PR.

— W ich przypadku konta na portalu społecznościowym stają się doskonałym narzędziem pracy umożliwiającym budowanie profesjonalnego profilu pracodawcy, np. poprzez zamieszczanie komentarzy, udostępnianie określonych treści lub śledzenie informacji na temat pracodawcy publikowanych w sieci. Pozostałych zatrudnionych zwierzchnik może jedynie zachęcać do używania kont prywatnych w celach promocyjnych firmy — uważa radca. Zauważa ponadto, że nie należy ingerować w posty, zdjęcia czy komentarze zamieszczane na profilach zatrudnionych osób. Jeżeli jednak pracownik zdecyduje się podać tam informację o firmie (np. określając zajmowane stanowisko), musi liczyć się z tym, że niektóre z jego prywatnych wypowiedzi mogą być odbierane jako stanowisko pracodawcy albo opinię przez niego akceptowaną. W razie gdyby treści mogły obiektywnie szkodzić wizerunkowi firmy (np. naruszając przepisy, zasady dobrego wychowania), przełożony ma prawo interweniować — umieścić komentarz lub sprostowanie. Wtedy pracownik powinien liczyć się z konsekwencjami służbowymi — karą, a w skrajnych przypadkach nawet z rozwiązaniem umowy o pracę.

Puls Firmy
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
×
Puls Firmy
autor: Sylwester Sacharczuk
Wysyłany raz w tygodniu
Sylwester Sacharczuk
Użyteczne informacje dla mikro-, małych i średnich firm. Porady i przekrojowe artykuły, dzięki którym dowiesz się, jak rozwinąć biznes
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Polecane