Promocje w Tesco zmniejszyły spadki

opublikowano: 05-12-2013, 00:00

Agresywna strategia pozwoliła brytyjskiej sieci zahamować dotkliwe spadki sprzedaży w polskich sklepach.

Wykopanie cenowego topora wojennego przynosi rezultaty. Polski oddział brytyjskiego Tesco w ostatnich kwartałach był czerwoną latarnią koncernu, notując przekraczające 8 proc. spadki sprzedaży LfL, czyli na tej samej powierzchni sklepów co rok wcześniej. W celu ich zahamowania sieć — ponad 400 super- i hipermarketów — zdecydowała się wiosną na drastyczny krok, tnąc ceny ponad 5 tys. produktów i rozpoczynając kolejną odsłonęwalki cenowej. Rentowność cierpi, ale odpływ klientów udało się zahamować — w III kw. sprzedaż LfL zmniejszyła się tylko o 0,7 proc. To najlepszy wynik spośród wszystkich zagranicznych oddziałów Tesco — w całej Europie sprzedaż porównywalna spadała o 4 proc.

— Poza Wielką Brytanią warunki nie są łatwe, szczególnie w Tajlandii, ale na kilku rynkach, m.in. w Polsce i Turcji, idzie nam lepiej dzięki działaniom podjętym w pierwszym półroczu — mówi Philip Clark, prezes Tesco.

Ryszard Tomaszewski, prezes polskiego oddziału sieci, zapowiadał już wcześniej, że drugie półrocze — przynajmniej pod względem sprzedażowym — będzie lepsze od poprzedniego, m.in. dzięki rozwojowi sklepu internetowego, modowej marki F&F i odświeżeniu wyglądu sklepów. Brytyjska sieć, która przez lata walczyła o palmę pierwszeństwa na polskim rynku, traciła ostatnio dystans do największych konkurentów, przede wszystkim Biedronki. W ubiegłym roku zanotowała 10,9 mld zł przychodów, jej sprzedaż jednak regularnie spadała. Według dostępnych szacunków GfK Polonia, tylko przez pierwszych osiem miesięcy tego roku jej udział w polskim rynku spożywczym skurczył się o 0,5 pkt proc., podczas gdy zyskiwała Biedronka i sklepy niemieckiej grupy Schwarz (Lidl i Kaufland).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane