Promujemy kobiety, które odniosły sukces

opublikowano: 04-11-2019, 22:00

Ponad połowa Polek jest nieaktywna zawodowo, a w sytuacji braku rąk do pracy wskaźnik wygląda dramatycznie.

Z jednej strony to jeden z hamulców rozwoju gospodarki. Z drugiej — ogromny, uśpiony potencjał. „PB” chce się przyczynić do jego obudzenia i uruchomienia.

Mimo wielu przemian problemem nadal jest dominacja mężczyzn na stanowiskach najwyższych. Wystarczy rzut oka nie tylko na skład zarządów, lecz zwłaszcza na listę prezesów największych polskich spółek. To problem nie tylko naszego kraju i nie tylko biznesu. Promykiem nadziei jest objęcie w tym roku — pierwszy raz w unijnych dziejach — przewodnictwa Komisji Europejskiej (KE) przez kobietę — Ursulę von der Leyen. Delegującym komisarzy rządom postawiła warunek, aby w jej KE reprezentacje obu płci były liczebnie zrównane. Wszystko wskazuje na to, że cel osiągnie — w nowym zarządzie Unii Europejskiej proporcja wyjdzie 14:13 lub 13:14, przy składzie 27-osobowym lepiej się nie da. Kodeks spółek handlowych takiej równości nie przewiduje, ale brak nakazu ustawowego przecież nie wyklucza, żeby rady nadzorcze brały przykład z konstrukcji nowej KE.

Co do zasady jednak bardziej od nakazów i zakazów wolimy motywowanie. Dlatego dziewiąty już raz organizujemy ranking 100 Kobiet Biznesu w dwóch kategoriach firm. Towarzyszy mu plebiscyt na Kobietę Biznesu Roku, w którym czytelnicy „PB” i Bankier.pl wybierają najbardziej na to miano zasługującą menedżerkę. Jesteśmy bowiem przekonani, że promowanie kobiet, które odniosły sukces, jest najskuteczniejszą metodą zwiększania ich roli w biznesie — motywuje je do działania, zaś koleżanki i współpracowniczki inspiruje.

O tytuł w plebiscycie walczy 10 właścicielek firm i menedżerek. Reprezentują różne branże i firmy różnej wielkości, jedne działają od dawna, inne w trzy lata zbudowały imponujący biznes. Jak co roku wybór nie będzie łatwy. Głosować można do 20 listopada 2019 r. na stronie www.100kobietbiznesu.pl. Zwyciężczynię plebiscytu ogłosimy, razem z wynikami rankingu, 5 grudnia na gali w Teatrze Wielkim—Operze Narodowej.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny „Pulsu Biznesu”

Polecane