Prostota, świadomość i dojrzałe życie solo

Analitycy firmy badawczej Euromonitor International wytypowali najważniejsze trendy konsumenckie w 2019 r. I podali przykłady biznesów, które już się na nich wybiły

1. Wiek dojrzały to wiek młody

Klient milenials i klient w dojrzałym wieku wbrew
pozorom mają wiele wspólnego — przekonują analitycy Euromonitora — bo obydwaj
potrzebują specjalnego traktowania. I zachęcają do przygotowania dla tych
wcześniej urodzonych dopasowanych do ich potencjalnych ograniczeń produktów —
jeśli rower, to ultralekki i ze wspomaganiem elektrycznym.
Zobacz więcej

CI MNIEJ MŁODZI TO JAK MŁODZI:

Klient milenials i klient w dojrzałym wieku wbrew pozorom mają wiele wspólnego — przekonują analitycy Euromonitora — bo obydwaj potrzebują specjalnego traktowania. I zachęcają do przygotowania dla tych wcześniej urodzonych dopasowanych do ich potencjalnych ograniczeń produktów — jeśli rower, to ultralekki i ze wspomaganiem elektrycznym. Fot. Fotolia

Ludzie w sile wieku nie chcą być nazywani seniorami ani tak traktowani. Pragną zachować „wieczną młodość” — nie tylko pod względem wyglądu, lecz także kondycji fizycznej. Chcą też aktywnie uczestniczyć w życiu codziennym. Stanowią ciekawą grupę docelową, ponieważ osiągnęli już sukces finansowy i są skłonni wydawać pieniądze na rozmaite produkty luksusowe, w tym domy wakacyjne, suplementy diety, zabiegi upiększające i pozornie zwykłe produkty codziennego użytku, które wspierają ich w pewnych ograniczeniach wynikających z wieku. Przykładowo, to oni należą do głównych nabywców rowerów elektrycznych. Euromonitor przywołuje przykład niemieckiej firmy Coboc, której rowery elektryczne są zaprojektowane jako ultralekkie i bardzo wygodne w obsłudze. Z kolei amerykańska aplikacja Cognifit oferuje treningi złożone z ćwiczeń mających rozwijać umiejętności poznawcze, np. orientację w przestrzeni i pamięć.

2. Prostota to nowa oznaka statusu

Lokalność, luksus w wydaniu eko, rzemieślnicze metody produkcji — tego poszukują konsumenci już nie tylko w odniesieniu do żywności. Zainteresowanie trunkami wytwarzanymi tradycyjnymi sposobami czy przetworami prosto od rolnika wciąż rośnie, a jednocześnie przyjmuje kolejne formy i wkracza do następnych branż. Dostępność owoców i warzyw przez cały rok przestaje być atrakcyjna, bo liczy się sezonowość i „kilometry”, jakie musiały pokonać, by dotrzeć do końcowego użytkownika — oczywiście im było ich mniej, tym lepiej. Sieć belgijskich marketów Delhaize postanowiła drastycznie skrócić tę drogę i przy jednym ze swoich sklepów urządziła gospodarstwo, w którym uprawia się pomidory, sałatę i truskawki. Rano są zbierane i sprzedawane tego samego dnia. Ową prostotę i lokalność podchwyciła też turystyka. Firma Mauritius Coscious postawiła na szyte na miarę wycieczki, omijające wszystko co masowe, a bazujące na prawdziwej lokalnej kulturze, interakcji z tubylcami itp.

1646e18c-8c31-11e9-bc42-526af7764f64
Puls Biznesu po godzinach
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE
Puls Biznesu po godzinach
autor: Marcin Goralewski
Wysyłany raz w tygodniu
Marcin Goralewski
Newsletter, który pozwoli odpocząć od codziennych newsów. Sylwetki ludzi biznesu, trendy, reportaże i podcasty
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.

3. Coraz bardziej świadomy konsument

Weganizm i walka o poprawienie dobrostanu zwierząt wkroczyły do głównego nurtu branży rolno-spożywczej już jakiś czas temu. Teraz te tendencje coraz częściej uwzględniają także branże odzieżowa i obuwnicza, które zaczynają poszerzać ofertę o produkty wytworzone z zamienników skóry, oraz branża kosmetyków i chemii gospodarczej — wyzbywając się składników pochodzenia zwierzęcego. Wegańskie hot dogi nikogo już nie dziwią, ale taki Asos, czyli gigant odzieżowy wywodzący się z Wielkiej Brytanii, który ogłosił, że w 2019 r. zrezygnuje z produktów zawierających pióra, puch, jedwab, moher, kaszmir, kości, zęby bądź skorupy zwierząt — już tak. Bo — jak tłumaczą eksperci — konsumentom nie podoba się jakakolwiek forma przemocy nie tylko wobec gęsi, lecz także gąsienic jedwabnika.

4. Niesamotny singiel

Ludzie powyżej 50. roku życia, którzy są po rozwodach, rozstaniach lub owdowiali, nierzadko nie decydują się na ponowne związki, lecz chcą doświadczać życia solo. Są mniej skłonni płacić za produkty trwałe, modne czy wysokiej jakości. Najważniejsze są dla nich wygoda i dostępność cenowa tego, co nabywają. Nie są też szczególnie lojalni wobec marek. Wybierają głównie te, które wspomogą ich w cieszeniu się niezależnym życiem. Przykładem firmy, która zauważyła ten trend, jest amerykańska platforma internetowa OpenTable, umożliwiająca rezerwację miejsc w restauracjach w taki sposób, by osoby planujące zjeść solo zostały sparowane przy jednym stoliku. Natomiast Freebird Club, także wywodzący się z USA, określany bywa jako Airbnb dla nieco starszych podróżników. Jego użytkownicy nie mogą mieć mniej niż 50 lat, a jako gospodarze powinni prowadzić życie towarzyskie ze swoimi gośćmi.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Michalina Szczepańska

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy