ProSystem wyposażył centrum przeciwpowodziowe

Marcin Złoch
30-10-2002, 00:00

21 października 2002 roku w Świdnicy zostało otwarte Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego i Monitoringu. Dostawę sprzętu i oprogramowania oraz realizację całego projektu powierzono wrocławskiej spółce ProSystem. W świdnickim sztabie kryzysowym mieszczą się trzy główne stanowiska łączności oraz stanowiska, przy których w wypadku klęski żywiołowej zasiądą przedstawiciele służb ratowniczych i obrony cywilnej. Centrum będzie służyło na co dzień jako dyspozytornia. Będą w nim rozdzielane zgłoszenia otrzymane za pośrednictwem numerów alarmowych (112 oraz 998 i 999). Dostarczone przez ProSystem oprogramowanie i sprzęt Nordic Telecom ma zapewniać komunikację z poszczególnymi służbami: drogą telefoniczną (ISDN, GSM i tradycyjną), radiową, a także poprzez pagery i SMS-y. Łączność z zakładami energetycznym i gazowniczym jest utrzymywana za pomocą radiofonii trankingowej. W odróżnieniu od tradycyjnych radiowych kanałów alarmowych, w rozmowie uczestniczą wówczas tylko dwie osoby – wywołująca i wywołana, co ma gwarantować poufność wymiany informacji. Z systemem łączności połączone jest rozwiązanie telemetryczne. Za pomocą sieci czujników gromadzi ono dane o stanie wody w krytycznych punktach okolicznych rzek oraz o poziomie opadów. Informacje są analizowane i porównywane z mapami cyfrowymi powiatu. Zastosowany sprzęt Adcon Telemetry jest niezależny od problemów z dostawami energii. Do zasilania czujników wykorzystywane są ogniwa słoneczne, a dane przesyłane drogą radiową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Złoch

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Innowacji / Technologie / ProSystem wyposażył centrum przeciwpowodziowe