Proteinowy atak

Katarzyna Łasica
04-12-2006, 00:00

Firmy z Danii i Izraela chcą podbić polski rynek białek sojowych. Będą konkurować z ABS, numerem jeden na świecie.

Pochodzący z Izraela Solbar i duński Danetto postanowiły zdobyć bardzo obiecujący polski rynek mieszanek sojowych. W tym celu chcą utworzyć joint venture. Solbar wytwarza izolaty białka sojowego, koncentraty tego białka, teksturowane koncentraty sojowe oraz mąki sojowe teksturowane. Stosuje się je w branży spożywczej, głównie przy produkcji np. zupek w proszku czy hamburgerów. Białko sojowe wykorzystywane jest także przy produkcji wędlin. Służy za tzw. czynnik wiążący produkty mielone i wypełniacz zwiększający ich masę.

Dynamicznie rozwijający się polski przemysł mięsny znalazł się na celowniku firmy z Izraela. Nie będzie ona miała łatwego zadania. Od lat w Polsce działa amerykański ABS, numer jeden w światowej produkcji protein.

— Wartość tego rynku w Polsce wynosi 40-80 mln zł rocznie —szacuje Andrzej Borys, dyrektor Instytutu Przemysłu Mięsnego i Tłuszczowego.

Wchodzący do Polski duet proteinowy wierzy w sukces.

— Będziemy poważną alternatywą dla dotychczasowych dostawców izolatów dla polskiej branży mięsnej — mówi John Johnke, dyrektor z Danetto, dystrybutora dodatków spożywczych.

Sprzedaż produktów Solbaru będzie odbywać się za pośrednictwem polskiego przedstawicielstwa Danetto z siedzibą w Świeciu. Do tej pory były tu obecne dzięki krakowskiej spółce Regis.

— Szczegóły współpracy poznamy prawdopodobnie w styczniu — mówi Adam Knapik, prezes Danetto Polska.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Łasica

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Świat / Proteinowy atak