Prumerica zainwestuje 20 mln zł

Katarzyna Ostrowska
opublikowano: 2000-01-18 00:00

Prumerica zainwestuje 20 mln zł

WIARA W SUKCES: Zdzisław Montkiewicz, prezes Prumerica, twierdzi, że przeszkolona kadra i indywidualne podejście do klienta zagwarantują rynkowy sukces. Czy zachwieją obecnym podziałem rynku ubezpieczeniowego w Polsce — okaże się za kilka lat. fot. ARC.

Amerykański potentat ubezpieczeniowy Prudential Insurance Company of America w ciągu sześciu lat zainwestuje w swoje polskie życiowe towarzystwo Prumerica 30 mln USD (ponad 120 mln zł).

Zarejestrowane jesienią 1998 roku Prumerica Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie, którego udziałowcem jest największa firma ubezpieczeniowa w USA Prudential, stawia na klientów, których zarobki przekraczają średnią krajową. W jego ofercie znajdą się polisy na życie dostosowane do warunków i wymagań poszczególnego klienta. Szczegółowe plany oszczędnościowe opracowane będą osobno dla każdej osoby. Nawet opłaty ponoszone przez klientów będą dostosowane do ich zarobków. Prumerica nie będzie oferować produktów stricte grupowych.

Długi rozruch

Przez cały 1999 rok towarzystwo przygotowywało się do startu.

— W maju rozpoczęliśmy rekrutację osób nie związanych wcześniej z ubezpieczeniami do tzw. pierwszej grupy kierowniczej, która z czasem poprowadzi agencje — mówi Beata Pfeiffer-Posyniak, szef marketingu w firmie.

Rekrutacja kierowników sprzedaży trwała ponad trzy miesiące. Z dwóch tysięcy kandydatów pracę zaoferowano 36 osobom. Po zakończeniu 7-miesięcznych szkoleń rozpoczną one pracę w agencjach, których sześć-osiem powstanie w Warszawie. Kolejne ruszą na południu Polski. W ciągu kilku lat firma zatrudni 500 osób.

— Nie będziemy się reklamować, chcemy zdobyć zaufanie poprzez uczciwość, rzetelność oraz wieloletnie doświadczenie — twierdzi Beata Pfeiffer-Posyniak.

I czas, i pieniądze

Towarzystwo nie chce ujawnić, jakie ma plany dotyczące udziału w rynku, liczby klientów oraz oczekiwanych zysków. Ma na to zarówno czas, jak i możliwości finansowe.

Utworzone 20 lat temu przez Prudential i Sony towarzystwo na bardzo rozwiniętym rynku japońskim zaczęło przynosić zyski już po trzech latach i zajmuje obecnie drugie miejsce pod względem wielkości.

Arthur Ryan, prezes rady nadzorczej i dyrektor generalny Prudential, zapowiedział, iż w ciągu sześciu lat akcjonariusz zainwestuje w towarzystwo ponad 30 mln USD (ponad 120 mln zł).