Przedsiębiorcy narzekają na relacje z bankami

MBE
opublikowano: 11-01-2012, 00:00

Właściciele firm żalą się na wysokie wymagania, niekompetentnych doradców i nieczytelną ofertę banków.

Przedsiębiorcy negatywnie oceniają swoje relacje z bankami, nie zauważają też znaczącej poprawy kontaktów z instytucjami finansowymi — tak wynika z badania programu Rzetelna Firma, w którym wzięło udział ponad 1 tys. właścicieli firm. Największym problemem dla osób prowadzących działalność gospodarczą są zbyt wysokie wymagania stawiane przez banki. Tak stwierdziła ponad 1/3 uczestników badania „Banki w działalności polskiego biznesu”. Właściciele firm żalą się również na obowiązujące w bankach procedury. 28 proc. z nich uważa, że są one zbyt przewlekłe, co nie pozwala im na szybkie i elastyczne reagowanie, gdy nadarzają się ciekawe sytuacje biznesowe. Przedsiębiorcy mają też zastrzeżenia do oferty banków. Zwracają uwagę, że nie jest ona właściwie dopasowana do ich potrzeb i oczekiwań, część badanych ocenia ją także jako nieczytelną. Negatywne oceny posypały się również na bankowych doradców. Badanie wykazało,że w ubiegłym roku prawie co dziesiąty przedsiębiorca miał kontakt z niekompetentnym pracownikiem banku.

— Zarówno stawianie zbyt wysokich wymagań, jak i przeciąganie procedur oznacza odcięcie firm od finansowania, co może się negatywnie przełożyć na ich kondycję. Dla zdrowia gospodarki banki powinny harmonijnie współpracować z biznesem, a obecna sytuacja pokazuje, że nie wszystko układa się prawidłowo. Rozwiązaniem mógłby być właściwie funkcjonujący system gwarancji i zabezpieczeń dla sektora MSP, który wsparłby rozwój tych firm — mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Większość przedsiębiorców nie dostrzega niestety żadnych postępów we współpracy z bankami. Dla ponad 2/3 z nich w ciągu ostatniego roku nie zmieniła się ona w żaden sposób w porównaniu z poprzednim rokiem.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: MBE

Polecane