Czytasz dzięki

Przedsiębiorcy ocenili dostęp do funduszy strukturalnych

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 09-08-2005, 15:27

Tylko 16 proc. przedsiębiorców uważa, że dostęp do funduszy strukturalnych jest łatwy. Odmiennego zdania jest 31 proc. przedsiębiorców - wynika z badań Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" (PKPP) zaprezentowanych na wtorkowej konferencji prasowej.

Tylko 16 proc. przedsiębiorców uważa, że dostęp do funduszy strukturalnych jest łatwy. Odmiennego zdania jest 31 proc. przedsiębiorców - wynika z badań Polskiej Konfederacji Pracodawców Prywatnych "Lewiatan" (PKPP) zaprezentowanych na wtorkowej konferencji prasowej.

Pozostali uczestnicy badania uważali, że trudno o jednoznaczną odpowiedź.

Zdaniem przedsiębiorców poważną przeszkodą w staraniach o środki unijne jest brak rzetelnej informacji na ich temat. Takiego zdania - według badania PKPP - jest 49 proc. właścicieli mikroprzedsiębiorstw, 42 proc. właścicieli małych przedsiębiorstw i 32,5 proc. średnich przedsiębiorców.

Pozytywne zdanie na temat rzetelności informacji wyraża 22 proc. mikroprzedsiębiorców, 28 proc. małych przedsiębiorców i 37 proc. średnich przedsiębiorców.

Ponad 40 proc. przedsiębiorców ocenia, że przyczyną wysokiego odsetka odrzucanych wniosków o dofinansowanie z funduszy unijnych jest brak wiarygodnej i jednoznacznej informacji o zasadach wypełniania wniosków.

Większość przedsiębiorców ocenia, że informacje na temat funduszy unijnych koncentrują się na możliwości skorzystania z nich, a nie na sprawach merytorycznych.

Według dyrektora Departamentu Eksperckiego PKPP Małgorzaty Starczewskiej-Krzysztoszek, przedsiębiorcy nie mają też dostatecznych informacji na temat procedur oceny złożonych wniosków, co powoduje, że w ich opinii procedury są nieprzejrzyste. "To budzi nieufność, która może spowodować, że przedsiębiorcy w pewnym momencie zrezygnują z ubiegania się o fundusze unijne" - powiedziała Starczewska-Krzysztoszek.

Ekspert ds. funduszy unijnych Artur Bartoszewicz powiedział, że PKPP proponuje zinformatyzowanie działalność telefonicznych Punktów Informacyjnych. Ciężko się do nich dodzwonić, a pracujące tam osoby nie mają dostępu do informacji o złożonych wnioskach, co wydłuża czas oczekiwania na odpowiedź.

Dodatkowo - zdaniem Bartoszewicza - należy poprawić jakość korespondencji z przedsiębiorcami. "Powinna ona nie tylko zawierać wykaz błędów, ale także doradzać, jak ich uniknąć" - powiedział ekspert PKPP.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Polecane