Przedsiębiorcy powinni nadstawić uszu

opublikowano: 04-02-2018, 22:00
aktualizacja: 04-02-2018, 23:16

Co najbardziej wpływa na efektywność biznesową firmy? Zdaniem pracowników — merytoryczne rozmowy na linii szef — podwładny.

Otwarci na dialog pracownicy w starciu z przełożonymi zatraconymi w korporacyjnym wirze bardzo często są bezradni. Szybko dochodzą do wniosku, że postawa inicjatora zmian w firmie nie służy budowaniu kariery. Dlatego pracowniczy głos zamiera, a dominuje hierarchiczny styl zarządzania, głuchy na realne potrzeby zespołu.

Aż 71 proc. zatrudnionych uważa, że firma nie odniesie sukcesu bez partnerskiej i otwartej komunikacji z pracownikami — wynika z ubiegłorocznych badań firmy Emplo. Jakie działania firmy wpływają na jej efektywność biznesową? Najwięcej osób odpowiedziało, że merytoryczne rozmowy z zatrudnionymi (41,9 proc.). Na kolejnych miejscach znalazły się jawność celów stawianych osobom, zespołom i całej firmie, możliwość zgłaszania pomysłów przez pracowników i włączanie ich w podejmowanie decyzji dotyczących firmy. Pracodawcy, którzy chcieliby wprowadzić w firmie kulturęwsłuchiwania się w potrzeby pracowników, powinni przede wszystkim zachęcać ich do wyrażania opinii i częściej pytać o zdanie. Jednocześnie muszą pamiętać o tym, że w tej sytuacji będą zobligowani do otwartości na zgłaszane uwagi. Ponadto, aby w pełni móc czerpać z pomysłów i wiedzy zatrudnionych, będą musieli zaangażować ich do większej aktywności. Dobrym pomysłem będzie uświadamianie pracownikom wpływu na działanie całej firmy i zachęcanie do zgłaszania inicjatyw — aby sami chcieli wyszukiwać słabe obszary i sposoby na ich wzmocnienie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Przedsiębiorcy powinni nadstawić uszu