Przedsiębiorcy ślimaczą się w internecie

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2015-10-21 22:00

Podczas ubiegłotygodniowej debaty „Nowoczesna Polska, czyli E-Polska”, zorganizowanej przez „PB”, przedstawiciele biznesu i administracji zgadzali się, że w Polsce należy mocno inwestować w rozwój nowych technologii i informatyzację.

Jak jest w praktyce? Zgodnie ze świeżym opracowaniem GUS „Społeczeństwo informacyjne w Polsce w 2015 r.”, liczba przedsiębiorców,którzy mają dostęp do internetu, jest obecnie niższa niż trzy lata temu (92,7 proc. wobec 93,2 proc. w 2012 r.), podobnie zresztą jak liczba firm, które mają swoje strony WWW (65,4 proc. wobec 67,7 proc.). Pozytywnym sygnałem jest natomiast znacznie większe wykorzystanie przez przedsiębiorców łącz szerokopasmowych i wzrost wykorzystania chmury obliczeniowej oraz to, że firmy częściej korzystają z usług e-administracji. W ubiegłym roku robiło tak 92,4 proc. przedsiębiorstw, czyli o 4,4 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Częściej pozyskiwali przez internet informacje z urzędów, a także pobierali i odsyłali formularze, choć jednocześnie spadł odsetek firm, które obsługiwały procedury administracyjne całkowicie drogą elektroniczną.