YouTube poinformował w oświadczeniu, że nie planuje nowej aplikacji dla visionOS, a aplikacja platformy na iPada nie będzie działała na urządzeniu. Zalecił klientom korzystanie z przeglądarki internetowej. Na podobny krok zdecydował się Spotify, jak dowiedział się Bloomberg od źródeł. W środę media donosiły, że zabraknie również Netflixa.
Vision Pro będzie za to miał dostęp do aplikacji platform streamujących muzykę i podcasty, które rywalizują ze Spotify. Użytkownicy będą mogli korzystać m.in. z Disney+, Max, Peacock, ESPN i Amazon Prime Video.
Okulary rzeczywistości mieszanej - dostępne od 2 lutego
Vision Pro, czyli pierwszy od 2015 r. produkt nowej kategorii Apple, trafi do przedsprzedaży o 8 rano czasu wschodnioamerykańskiego (14 czasu polskiego). Będzie dostępny za pośrednictwem strony internetowej firmy i aplikacji mobilnej. Jego cena wyniesie 3499 USD. Konsumenci otrzymają swoje okulary 2 lutego. Tego samego dnia urządzenie zostanie również wystawione na sprzedaż w sklepach stacjonarnych.
Sam proces zakupu będzie nietypowy, ponieważ będzie wymagał zeskanowania głowy za pomocą najnowszego iPhone’a lub iPada i - o ile to konieczne - podania recepty z informacją o wadzie wzroku.
Analitycy z Wall Street przewidują, że urządzenie nie stanie się popularne od razu. Zdaniem Davida Vogta, analityka UBS Group, Apple dostarczy w tym roku od 300 tys. do 400 tys. sztuk okularów, dzięki czemu wygeneruje do 1,4 mld USD. To i tak “nieistotna” suma dla firmy, której sprzedaż w ubiegłym roku wyniosła 383 mld USD.