Przegląd polskiego handlu online

opublikowano: 10-07-2018, 16:03

Fintechowa spółka Twisto wspólnie ze studio badawczo-projektowym Edisonda sprawdziły, jak na polskim rynku działają e-sprzedawcy. Przeanalizowały ich strony internetowe i nastawienie klientów wobec poszczególnych sklepów w sieci.

Krzysztof Blinowski, odpowiadający za rozwój Twisto w Polsce, podsumowując wyniki raportu “Koszyk roku 2018” zaznacza, że wpływ na satysfakcję klientów mają w szczególności możliwość wyboru metod płatności i kanałów dostawy. Ograniczona ich ilość wzbudza natomiast irytację kupujących.

Są już wyniki raportu “Koszyk Roku 2018”, w którym wyłoniono najlepsze sklepy internetowe w Polsce.
Fotolia

Testy wykazały ponadto, że użytkownicy są chętni, by rejestrować się i zakładać konta w e-sklepach, ale tylko wówczas, gdy planują regularne dokonywanie zakupów u danego sprzedawcy. Funkcja ta w innym kontekście przestaje się sprawdzać. Klienci chcą też mieć kontrolę nad danymi powierzanymi e-sklepom i rozumieć cel, w jakim są one zbierane. 

W ramach “Koszyka roku 2018” stworzono również ranking najlepsze sklepy w poszczególnych branżach. W czołówce listy w swoich kategoriach znaleźli się taniaksiazka.pl (książki i zabawki), wittchen.com (odzież i akcesoria), saturn.pl (elektronika), iperfumy.pl (zdrowie i uroda), leroymerlin.pl (dom), 4f.com.pl (sport), emag.pl (sklepy multibranżowe) oraz yes.pl (biżuteria).

 

CIEKAWE DANE:

95 proc. – Taki odsetek e-sklepów jest dostosowanych do urządzeń mobilnych, wynika z badania “Koszyk roku 2018”

17 proc. – Tylu przeanalizowanych, polskich sprzedawców internetowych używa geolokalizacji 

5,77 – Średnio tyle metod płatności wykorzystuje u siebie jeden e-sprzedawca 

29 proc. – Tyle sklepów nie wymaga od klientów zakładania konta i rejestracji podczas zakupów

51 proc. – Tylu przedstawicieli e-sklepów nie odpowiada na wiadomości mailowe klientów w ciągu godziny od ich otrzymania 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane