Przetakiewicz kreuje polską markę luksusową

Anna Pronińska
opublikowano: 21-03-2011, 00:00

Dobre, bo polskie — mówi partnerka Jana Kulczyka, która zaczyna budowę sieci ekskluzywnych butików.

Ubrania projektuje Magda Butrym, a patronem marki został Karl Lagerfeld

Dobre, bo polskie — mówi partnerka Jana Kulczyka, która zaczyna budowę sieci ekskluzywnych butików.

Paryż — Galeria Lafayette, Londyn — słynny dom handlowy Harrods. W tych centrach handlowych można znaleźć salony z najbardziej luksusowymi światowymi markami. Niewykluczone, że w przyszłości będzie można w nich kupić nie tylko torebkę od Louisa Vuittona czy garnitur od Armaniego, ale także sukienkę z Domu Mody La Mania — w 100 proc. polskiej marki. Może się tak stać dzięki Joannie Przetakiewicz, bizneswoman, prywatnie związanej z Janem Kulczykiem.

— Chciałabym, żeby La Mania stała się pierwszą polską marką, która zdobędzie europejskie rynki. Nie ukrywam, że myślę o otwarciu salonów za granicą, ale to za jakiś czas. Niebawem otwieramy drugi butik w Polsce — mówi Joanna Przetakiewicz, założycielka i właścicielka Domu Mody La Mania.

Nie tylko stolica

Pierwszy butik tej marki powstał ponad pół roku temu w stołecznej Galerii Mokotów. Można w nim znaleźć damską linię luksusowych kolekcji. Ubrania projektuje Magda Butrym, a wybrane kolekcje szyje m.in. firma odzieżowa Ipaco, należąca do znanego inwestora Zbigniewa Jakubasa. Patronem marki został Karl Lagerfeld, przyjaciel Joanny Przetakiewicz.

— Na początku października planujemy uruchomić sklep w nowej części Galerii Silesia City Center w Katowicach —mówi Joanna Przetakiewicz.

Według naszej rozmówczyni, koszt otwarcia jednej placówki to kilkaset tysięcy złotych. Inwestycje finansuje z własnych pieniędzy. Jak twierdzi, na zwrot nakładów musi poczekać kilka lat.

Dlaczego Katowice, a nie Wrocław czy Trójmiasto?

— Na Śląsku mieszka wielu zamożnych ludzi, chętnych do inwestowania w luksus. Tam sprzedaż ekskluzywnych brandów może się równać ze stolicą, a czasem nawet ją prześciga — uważa Joanna Przetakiewicz.

Czas na e-butik

Warszawski butik ma największe obroty w dni powszednie, a nie — jak w przypadku sklepów z markami z niższej półki cenowej, w weekendy. Joanna Przetakiewicz zapewnia, że sklep dobrze sobie radzi, ale nie ujawnia jego przychodów. Wyniki może podwyższyć rozpoczęcie sprzedaży kolekcji La Mania w internecie. Start dzisiaj.

— Postawiłam na internet, bo otrzymuję wiele pytań spoza Warszawy i z zagranicy, jak można kupić nasze ubrania. To, co wyróżni e-butik La Mania, to wirtualna przymierzalnia. Oferujemy ją w Polsce jako pierwsi — dodaje Joanna Przetakiewicz.

Niewykluczone, że w przyszłości postawi też na model franczyzowy.

— Dostaję propozycje, aby otworzyć kolejne butiki w tym systemie, m.in. w Rosji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii czy na Ukrainie. Nie mówię "nie", ale na razie chcę rozwijać firmę jedynie we własnych butikach — mówi Joanna Przetakiewicz.

La Mania konkuruje m.in. z takimi markami, jak Patrizia Pepe czy Carolina Herrera.

okiem eksperta

Ryzyko inwestycyjne, jak w sztuce

Jerzy Mazgaj, właściciel Paradise Group, reprezentującej luksusowe marki odzieżowe w Polsce

To, że coś jest polskie, nie znaczy od razu, że gorsze. Jednak w segmencie fashion trudno jest sprzedać markę za granicą, bo podobnie jak inwestowanie w sztukę obarczone jest dużym ryzykiem. Trudno znaleźć inwestora, który wyłoży pieniądze na młodych artystów czy projektantów. Dlatego to biznes dla ludzi z pasją.

Mediolański salon Rage Age Rafała Bauera [luksusowa marka odzieżowa dla mężczyzn — red.] to skromny epizod. Joanna Przetakiewicz z rozmachem i konsekwentnie buduje markę La Mania. Ma szansę na przebicie się na rynku. Uruchomienie sprzedaży w internecie to świetny krok. Po własnych sklepach Vistuli widzę, że ten kanał sprzedaży bardzo szybko rośnie.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Pronińska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu