Przewoźnicy wystosowali apel do Niemców

opublikowano: 28-03-2018, 22:00

Organizacja TLP się obawia, że przepisy MiLoG mogą być nieprawidłowo stosowane.

Komisja ds. Wynagrodzenia Minimalnego w Republice Federalnej Niemiec planuje w 2019 r. kolejną podwyżkę, którą będą musieli przełknąć zagraniczni pracodawcy w sektorze transportu międzynarodowego.

OBIEKCJE: Mamy duże wątpliwości co do zasadności objęcia podwyżką stawek minimalnych także przedsiębiorców zagranicznych — mówi Maciej Wroński, prezes organizacji Transport i Logistyka Polska.Maciej Wroński, prezes organizacji Transport i Logistyka Polska
Zobacz więcej

OBIEKCJE: Mamy duże wątpliwości co do zasadności objęcia podwyżką stawek minimalnych także przedsiębiorców zagranicznych — mówi Maciej Wroński, prezes organizacji Transport i Logistyka Polska.Maciej Wroński, prezes organizacji Transport i Logistyka Polska Fot. ARC

— Mamy duże wątpliwości co do zasadności objęcia podwyżką stawek minimalnych także przedsiębiorców zagranicznych. Dlatego apelujemy do Komisji o moratorium dotyczące pracodawców, którzy dotychczas byli poddani przepisom ustawy MiLoG — mówi Maciej Wroński, prezes organizacji Transport i Logistyka Polska (TLP).

TLP w piśmie do Komisji wnosi o wprowadzenie moratorium na waloryzację płacy minimalnej w 2019 r. wobec pracodawców zagranicznych świadczących krótkotrwałe usługi przewozu na terytorium Niemiec do czasu wyjaśnienia, czy zapisy niemieckiej ustawy w sprawie regulacji powszechnej płacy minimalnej mają zastosowanie do przedsiębiorstw z branży transportowej i logistycznej z siedzibą w krajach UE poza Republiką Federalną Niemiec. Podał to w wątpliwość sąd finansowy dla Berlina — Brandenburgii. To precedensowe postępowanie zdaje się podważać dotychczasową pewność organów administracji niemieckiej co do zakresu stosowania przepisów ustawy MiLoG wobec pracodawców zagranicznych. — Dlatego warto wstrzymać dalsze zmiany wynikające z ustawy MiLoG do czasu wyjaśnienia istotnych kwestii w prawie niemieckim. Takie podejście wydaje się uzasadnione. Brak moratorium mógłby prowadzić do pogłębiania ewentualnych nieprawidłowości — uważa Maciej Wroński.

Niezależnie od moratorium TLP zwraca się do Komisji o wskazanie, w jaki sposób wynagrodzenie minimalne wpłynęło na ochronę pracowników delegowanych, warunki konkurencji i zatrudnienie w branży transportu międzynarodowego w poszczególnych regionach i na produktywność w latach 2016-17. Organizacja przypomina, że niezależnie od niemieckich wątpliwości co do stosowania przepisów ustawy MiLoG wobec pracodawców zagranicznych nie zostało jeszcze zakończone postępowanie naruszeniowe przeciwko Republice Federalnej Niemiec związane ze stosowaniem ustawy MiLoG do transportu międzynarodowego. Postępowanie toczy się od 19 maja 2015 r.

— Nie można pominąć także decyzji administracji luksemburskiej, która zawiesiła stosowanie przepisów o delegowaniu, w tym o płacach minimalnych, w odniesieniu do pracodawców zagranicznych w transporcie międzynarodowym. Było to podyktowane toczącymi się pracami nad ostatecznym brzmieniem przepisów europejskich. Byłoby wskazane wstrzymanie się ze stosowaniem regulacji krajowych dotyczących tych samych kwestii — mówi Joanna Jasiewicz, adwokat, pełnomocnik zarządu TLP.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Transport i logistyka / Przewoźnicy wystosowali apel do Niemców