Przez giełdę przepłynęło 5 tysięcy MWh energii

Agnieszka Berger
opublikowano: 04-07-2000, 00:00

Przez giełdę przepłynęło 5 tysięcy MWh energii

Podczas czterech pierwszych sesji Giełdy Energii udało się sprzedać nieco ponad 5 tys. MWh. Zarząd i rada nadzorcza GE uważają te wyniki za zadowalające.

— Dotrzymaliśmy wszystkich terminów — oznajmił z dumą Javier Alonso, prezes Giełdy Energii, podczas wczorajszej konferencji prasowej zorganizowanej w związku z uruchomieniem parkietu.

— Wciąż nie mogę uwierzyć, że udało nam się osiągnąć tak wiele, w tak krótkim czasie — dodał David Hunter, przewodniczący rady nadzorczej GE.

Początkowo zakładano, że Giełda Energii, zarejestrowana 7 grudnia 1999 r., rozpocznie działalność w ciągu sześciu miesięcy od powstania. Później termin przesunięto na 1 lipca 2000 r. Właśnie tego dnia zostały zrealizowane pierwsze transakcje.

— Uważam wyniki pierwszych sesji za zadowalające — skomentował przebieg notowań Javier Alonso.

Pierwszego dnia właściciela zmieniły 483 MWh energii. Średnia cena 1 MWh wyniosła 88 zł.

Następnego dnia obroty wzrosły ponad czterokrotnie, zaś cena spadła do 79 zł za MWh, czyli znacznie poniżej przewidywań ekspertów, którzy szacowali ją na 95-100 zł za MWh.

Podczas trzeciej sesji GE obro- ty utrzymały się na poziomie z dnia poprzedniego i wyniosły 1915 MWh, zaś kurs 1 MWh skoczył do 89 zł.

Wczorajsze transakcje (z dostawą 4 lipca) zawierano po 85 zł za MWh, a ich wolumen był dwukrotnie niższy od weekendowego i wynosił 955 MWh.

Zdaniem Emila Wąsacza, ministra skarbu (reprezentującego największego akcjonariusza GE), uruchomienie parkietu wymusi na uczestnikach rynku energetycznego szybką modernizację systemów pomiarowych i teleinformatycznych niezbędnych do obsługi GE i nowo powstałego rynku bilansującego. Podobnego zdania jest Krzysztof Żmijewski, prezes Polskich Sieci Elektroenergetycznych. PSE mają 10-proc. udział w kapitale giełdy i współpracują z nią jako operator systemu przesyłowego.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agnieszka Berger

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane