Bank Handlowy znalazł trampolinę do rynku detalicznego
Bank Handlowy jest mocny w obsłudze korporacji. I stąd też prowadzi droga do sukcesu w detalu.
Notowany na giełdzie Bank Handlowy w Warszawie (BHW) późno włączył się do walki o rynek detaliczny, a kredytów hipotecznych — w szczególności. Sławomir Sikora, jego prezes, nie widzi powodów do zmartwień. I ma na to dowody.
— Z naszych analiz wynika, że przeciętne zadłużenie Polaków w kredycie detalicznym stanowi 15 proc. rocznego PKB. Gorzej od nas wypadają tylko Litwa i Słowacja. Natomiast średnie zadłużenie klientów w piętnastu krajach UE stanowi 63 proc. PKB — mówi Sławomir Sikora.
W Polsce średnio na jednego mieszkańca przypada 1 tys. EUR kredytu, w unijnej „piętnastce” kwota ta wynosi 16,7 tys.
— Mamy dużo do nadrobienia, Polacy będą się zadłużać, a BHW to wykorzysta — uważa prezes.
Punkt wyjścia
Kluczem do sukcesu ma być lepsze wykorzystanie pozycji numer jeden BHW na rynku korporacyjnym.
— 17 tys. działających w Polsce firm jest naszymi klientami. Chcemy, by ich właściciele, menedżerowie czy pracownicy znaleźli w BHW pełną obsługę — tłumaczy Sławomir Sikora.
Dlatego bank skończył z podziałem na oddziały korporacyjne i detaliczne. Od pierwszego marca obsługę wszystkich klientów prowadzi 56 ze 127 placówek.
BHW otworzył też pierwsze punkty obsługi klientów w zakładach pracy (na razie kilka) oraz pierwsze stoiska w galeriach handlowych. Za kilka miesięcy bardziej wymagający będą mogli w oddziałach BHW dokonywać zleceń maklerskich. Pod koniec ubiegłego tygodnia bank otrzymał na to zgodę sądu.
Spółka do sprzedaży wykorzystuje też stacje BP. 70 z nich sprzedaje kredytowe karty cobrandowe (partnerskie) banku. Mają być one dostępne również w sieci Polkomtela, operatora telefonii komórkowej. To rezultat negocjacji, które także zakończyły się w ubiegłym tygodniu.
Karta z dedykacją
Sprzedaż BHW ma wzmacniać CitiFinancial — spółka, która do ubiegłego roku była skoncentrowana na oferowaniu kredytów konsumpcyjnych.
— Właśnie wprowadziliśmy do jej sieci kredyty hipoteczne oraz karty kredytowe. Na razie to te same produkty, które sprzedaje bank, ale pracujemy nad kartą i kontem osobistym specjalnie przeznaczonym dla klientów CitiFinancial — mówi Sławomir Sikora.
BHW chce także zwiększyć funkcyjność marki Unikasa, prowadzonej wspólnie z firmą rozliczeniową eCard. Do tej pory Unikasa pozwalała na dokonywanie płatności za rachunki w kasach hipermarketów. Teraz będzie rozliczała także zakupy klientów w internecie.
— Do dokonywania tych zakupów zaoferujemy kartę, którą będzie można także pobierać pieniądze w bankomatach — ujawnia Sławomir Sikora.