Przychodnia zarabia jak coworking

opublikowano: 18-03-2021, 20:00

W Gdańsku ruszają gabinety lekarskie na godziny. Operator obiecuje prywatnym inwestorom zwrot na poziomie minimum 6 proc. rocznie.

W połowie 2020 r. Grupa Cirrus Capital (CC) rozpoczęła przysposobienie lokalu w budynku mieszkalnym na przychodnię lekarską z gabinetami na wynajem na godziny. Inwestycja znajduje się w gdańskiej dzielnicy Piecki-Migowo. Od 19 do 21 marca CC organizuje dni otwarte dla medyków. W przychodni znajdują się trzy gabinety, obsługiwana przez operatora recepcja, poczekalnia, toaleta dla pacjentów, łazienka dla personelu oraz pomieszczenie socjalne.

— Tym projektem chcemy pokazać, że można zapewnić wysokiej jakości służbę zdrowia pacjentowi, budując jednocześnie renomę pod nazwiskiem lekarza, a nie prywatnej sieci. Prywatna praktyka to rozwiązanie bardzo popularne choćby w Niemczech, w Polsce zarezerwowane wyłącznie dla najbardziej rozpoznawalnych specjalistów — mówi Adam Komorowski, prezes CC.

Pomysł narodził się z połączenia informacji o problemach lekarzy zaczynających karierę i zainteresowanych prowadzeniem prywatnej praktyki z doświadczeniami CC w inwestycji coworkingowej. Model współdzielenia powierzchni biurowej, jak w coworkingu, CC przeniósł na realia przychodni. Na początek proponuje najemcom pakiety na 5 albo 25 godzin miesięcznie z możliwością dokupienia dodatkowych godzin.

Finansowanie gdańskiej przychodni zapewnili prywatni inwestorzy, nabywcy dwuletnich asygnat, potwierdzających udzielenie CC pożyczki celowej na 6 proc. w skali roku, zabezpieczonej hipoteką.

— Inwestorzy już zarabiają. Pierwszy rok jest dla nas okresem rozruchu działalności, ale zwrot podatku VAT wynikający z nabycia kliniki z nawiązką wyrównuje niższe początkowe przepływy od operatora. Od czerwca będziemy dążyć do stałych wypłat w wysokości nie niższej niż 6 proc. rocznie. Zobowiązaliśmy się wobec właścicieli kliniki do osiągnięcia takiej rentowności najpóźniej pod koniec bieżącego roku — mówi Adam Komorowski.

Nieruchomości
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
×
Nieruchomości
autor: Dominika Masajło, Paweł Berłowski
Wysyłany raz w tygodniu
Najważniejsze informacje z branży nieruchomości mieszkaniowych i komercyjnych. Wiadomości, komentarze i analizy rynkowe.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane