Według wstępnych danych szacunkowych Asbis wypracował w sierpniu skonsolidowane przychody na poziomie ok. 233 mln USD wobec 245 mln USD w sierpniu 2023 r., co oznacza, że były one niższe o około 5 proc. względem ubiegłego roku.
Sierpień okazał się jednocześnie trzecim, po marcu i lutym, miesiącem o najwyższej sprzedaży w tym roku. Krajami o najwyższych przychodach były Kazachstan, Ukraina i Zjednoczone Emiraty Arabskie. Tuż za nimi uplasowała się Słowacja. Sprzedaż w Polsce kształtuje się wciąż na wysokim poziomie. W sierpniu polska spółka wypracowała wzrost o 30 proc. w porównaniu do analogicznego miesiąca ubiegłego roku.
- Asbis bardzo mocno pracuje nad rozwojem swojej sprzedaży, czego wynikiem jest trzeci najlepszy sprzedażowo miesiąc w tym roku. To bardzo dla nas ważne, ponieważ wciąż widzimy wpływ szarej strefy na nasze wyniki w Kazachstanie. Bazując jednak na naszym ponad 30-letnim doświadczeniu i szerokim pokryciu geograficznym, jesteśmy w stanie ten wpływ zminimalizować – mówi Serhei Kostevitch, prezes Asbisu.
Przypomina, że niedawno zadebiutował nowy model iPhone’a, który wszedł we wrześniu do sprzedaży na czterech rynkach, na których operuje spółka: w Ukrainie, Gruzji, Azerbejdżanie i Mołdawii. Na kolejnych ma zadebiutować on w najbliższych tygodniach.