Tencent rozczarował wynikami. Zawiodła reklama internetowa

Alicja Skiba
opublikowano: 2023-08-16 13:25

Przychody Tencent Holdings, chińskiego producenta gier wideo, okazały się w drugim kwartale poniżej oczekiwań, co sygnalizuje na dysproporcję w kondycji sektora tech w skali globalnej i wiąże się z coraz gorszą kondycją drugiej gospodarki świata - przekazał w środę Bloomberg.

Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Przychody spółki wzrosły o 11 proc. do 149,2 mld juanów (20,5 mld USD) wiosną. Sprzedaż z głównych działów, w tym gier i usług w chmurze, znacznie przekroczyła prognozy analityków, jednak zawiodła reklama internetowa wzrostem o 34 proc., częściowo z powodu poprawek w algorytmie.

Zysk wzrósł o 41 proc. do 26,2 mld juanów pozostając w tyle za średnimi szacunkami na poziomie 32,3 mld juanów.

Coraz więcej wskazuje na to, że chińska gospodarka słabnie, co stanowi poważne zagrożenie dla chińskich gigantów technologicznych, którzy polegają na rynku krajowym. Alibaba w zeszłym tygodniu poinformowała o lepszym niż oczekiwano wzroście przychodów o 14 proc. w drugim kwartale, ponieważ jej główne działy wróciły do wzrostu, ale ostrzegła przed nadchodzącą zmiennością gospodarczą.