Przychody WPP wzrosły bardziej niż oczekiwano

opublikowano: 2004-10-26 09:24

WPP Group, druga na świecie agencja reklamowa zwiększyła kwartalne przychody o 3,8 proc. do 1,06 mld GBP. Prognoza analityków była o 14 mln GBP niższa.

Nie uwzględniając skutków akwizycji i zmian kursowych przychody WPP wzrosły w trzecim kwartale o 6 proc. To ich największy wzrost od 2001 roku.

Prezes WPP Martin Sorrell powiedział, że w trzecim kwartale nastąpiło ożywienie na rynku reklamy. Jego zdaniem, niezła koniunktura panuje w tym roku na amerykańskim rynku, co wiąże się z igrzyskami olimpijskimi oraz wyborami prezydenckimi. Przychody WPP w USA wzrosły w trzecim kwartale o 10 proc., w Wielkiej Brytanii o 12 proc., a w Europie kontynentalnej o 7 proc. Największy wzrost spółka zanotowała w Azji, na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Ameryce Południowej. Przychody wzrosły tam o 22 proc. w minionym kwartale.

MD, Bloomberg