PSL i Federacja Konsumentów rozpoczynają współpracę

Polska Agencja Prasowa SA
opublikowano: 04-02-2005, 11:47

Prezes PSL Waldemar Pawlak i prezes Federacji Konsumentów Małgorzata Niepokulczycka podpisali w piątek w Warszawie porozumienie o współpracy i wspólnych inicjatywach. Porozumienie przewiduje wspólne działanie PSL i Federacji Konsumentów dla umacniania społecznej gospodarki rynkowej i ochrony konsumenta, przede wszystkim na obszarach wiejskich oraz małych i średnich miast.

Prezes PSL Waldemar Pawlak i prezes Federacji Konsumentów Małgorzata Niepokulczycka podpisali w piątek w Warszawie porozumienie o współpracy i wspólnych inicjatywach. Porozumienie przewiduje wspólne działanie PSL i Federacji Konsumentów dla umacniania społecznej gospodarki rynkowej i ochrony konsumenta, przede wszystkim na obszarach wiejskich oraz małych i średnich miast.

PSL ma wspierać działania na rzecz Federacji Konsumentów w obszarach: legislacyjnym, administracyjnym i organizacyjnym. Z kolei Federacja ma wspierać przedsięwzięcia PSL zmierzające do wzmocnienie ochrony  interesów konsumentów.

Zdaniem Niepokulczyckiej, zagrożenie praw konsumentów na wsi i w małych miastach jest wielokrotnie większe niż w dużych aglomeracjach. Przyznała też, że Federacja do tej pory nie potrafiła znaleźć "klucza" do środowiska wiejskiego, ze względu na jego specyfikę.

"Cieszymy się, że doszliśmy do porozumienia, bo działacze PSL +siedzą+ w środowisku wiejskim, znają liderów, wiedzą w jaki sposób można zaktywizować ludzi na wsi do walki o ich prawa konsumenckie" - powiedziała Niepokulczycka.

W jej ocenie, dzięki wsparciu struktur partyjnych PSL, Federacja Konsumentów będzie mogła więcej zrobić dla ludzi żyjących na marginesie. Dodała też, że Federacja będzie upowszechniać edukację konsumencką w środowisku wiejskim.

Także Pawlak jest zdania, że na wsi jest dużo mniejsza możliwość dochodzenia praw konsumenckich niż w mieście. Zapewnił, że PSL będzie poruszać problematykę konsumencką w parlamencie. Jego zdaniem, "państwo powinno być strażnikiem uczciwej relacji między podmiotami, które uczestniczą w obrocie gospodarczym".

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Polska Agencja Prasowa SA

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane