Puls Przedsiębiorcy – 9 stycznia 2006

(Tadeusz Stasiuk)
opublikowano: 09-01-2006, 08:12

Od nowelizacji kodeksu pracy w 2004 r. spraw o naruszenie zakazu dyskryminacji jest coraz więcej. Wydłużyła się lista powodów, ze względu na które nie wolno dyskryminować. Wcześniej zakaz dotyczył tylko płci, obecnie także m.in. wieku, orientacji seksualnej, przynależności związkowej, rasy, religii.

Od nowelizacji kodeksu pracy w 2004 r. spraw o naruszenie zakazu dyskryminacji jest coraz więcej. Wydłużyła się lista powodów, ze względu na które nie wolno dyskryminować. Wcześniej zakaz dotyczył tylko płci, obecnie także m.in. wieku, orientacji seksualnej, przynależności związkowej, rasy, religii. W treść pojęcia „zatrudnienie” ustawodawca włączył fakt „nawiązania stosunku pracy”. Zachodzi on już wtedy, gdy pracodawca rozpoczyna poszukiwanie pracownika. Brak ostrożności może mocno uderzyć przedsiębiorcę po kieszeni. Pracodawcy grozi odszkodowanie w wysokości nie mniejszej niż minimalne wynagrodzenie za pracę — obecnie 899,10 zł. Więcej w poniedziałkowym „Przedsiębiorcy” dodatku dziennika „Puls Biznesu” oraz tutaj.

Nowy rok przyniósł kilka istotnych zmian w programie przewidującym wsparcie polskich przedsiębiorstw za granicą. Ubiegających się w ramach tego działania o dofinansowanie udziału w targach, wystawach czy misjach gospodarczych od 1 stycznia obowiązuje krótszy, sześciotygodniowy okres dzielący złożenie wniosku od rozpoczęcia imprezy. Starając się o ten rodzaj wsparcia, warto także zwrócić uwagę, że jest on dostępny także na udział w imprezach, które odbędą się w roku 2007 i więc już po zakończeniu bieżącej perspektywy budżetowej. Warunkiem jest jednak złożenie wniosku do 2 sierpnia 2006 i podpisanie umowy do końca listopada tego roku. Więcej w dzisiejszym dodatku „Pulsu Biznesu” – „Pieniądze z Unii”.

Do końca stycznia 2006 przedsiębiorcy mogą zgłaszać swój udział w programie Cień Menedżera. Klinij i przeczytaj więcej www.pb.pl/cienmenedzera

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: (Tadeusz Stasiuk)

Polecane