Puste biura, pełne fabryki

opublikowano: 19-03-2020, 22:00

W czasie kwarantanny ludzie siedzą w domach — o ile mogą. Nie ma konkretnych danych o tym, jaka część Polaków przeszła w ostatnim tygodniu na pracę zdalną, ale pewne trendy można bez problemu zaobserwować.

Start-up SmartLunch zajmuje się dostarczaniem posiłków klientom B2B, zaopatrując fabryki i biurowce. Przeciętnie dostarcza w dzień roboczy około 35 tys. posiłków do około 200 fabryk w kraju. W poprzednim tygodniu zamówienia wyraźnie spadły, choć bardzo widoczne były różnice w zależności od branży i regionu kraju.

„Firmy, które ograniczyły zamówienia w ostatnim tygodniu to głównie firmy z branży automotive i branży logistycznej, Odnotowujemy też spadek zamówień wśród przedstawicieli firm produkujących podzespoły dla branży budowlanej i firm produkujących opakowania. Największy spadek zamówień odnotowaliśmy w województwach: podkarpackim (41 proc. mniej), dolnośląskim (30 proc. mniej) i łódzkim (16 proc. mniej)” — informuje SmartLunch. Dane dotyczą ubiegłego tygodnia roboczego (9-13 marca). W tym tygodniu, po wprowadzeniu ogólnokrajowych ograniczeń, jest gorzej, ale nie znacznie gorzej. „Obserwujemy postępujący spadek zamówień — tak jeśli chodzi o klientów z firm produkcyjnych, jak i biurowych. Wśród firm produkcyjnych na 18 marca spadek to 21,3 proc. w porównaniu do 13 marca, a wśród firm biurowych 35,1 proc.”.

80 proc. O tyle, według firmy SmartLunch zmniejszyły się w poprzednim tygodniu zamówienia posiłków do biurowców...

25 proc. ...a o tyle do fabryk.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcel Zatoński

Polecane