PWN poluje na e-biznesy

Grupa znana z książek naukowych chce mocniej zaistnieć w e-commerce. Na początek przejęła sklep weltbild.pl.

W październiku 2013 r. lub styczniu 2014 r. sklep internetowy weltbild.pl zmieni nazwę. To efekt przejęcia udziałów niemieckiego wydawnictwa Verlagsgruppe Weltbild, w prowadzącej e-biznes spółce Ravelo, przez Ogólnopolski System Dystrybucji Wydawnictw — Azymut z grupy PWN. Ma on prawo korzystać z nazwy Weltbild do połowy 2014 r. Kwota transakcji sfinalizowanej w ostatnią środę pozostaje tajemnicą. Ostatnie upublicznione dane finansowe związane z przedmiotem transakcji pochodzą z 2010 r. Przychody ze sprzedaży e-commerce spółki Bauer-Weltbild Media wyniosły wtedy 40,2 mln zł. PWN postanowiło przejąć sklep weltbild.pl, by uzupełnić dotychczasową ofertę e- -commerce grupy, czyli m.in. księgarnię internetową PWN i wypożyczalnię ibuk.pl.

— Wierzymy, że prędzej czy później przyniesie to jakąś wartość. Dotychczasowa księgarnia internetowa PWN pozostanie i tak jak dotychczas będzie adresowana do studentów, wykładowców i dokształcających się profesjonalistów. Weltbild.pl to literatura popularna niezwiązana z edukacją — zaznacza Dominik Kaznowski, odpowiedzialny za rozwój e-commerce w grupie PWN. Azymut to firma, z której usług korzystają m.in. Merlin. pl i Empik. Dzięki akwizycji weltbild.pl,ten ostatni ma gwarantować, że zamówienia złożone do godz. 17.00 zostaną dostarczone już następnego dnia.

— Zazwyczaj sklepy gwarantują wysyłkę w ciągu 24 godzin, my gwarantujemy dostawę — podkreśla Paweł Wojciechowski, prezes Ravelo.

— Większość sklepów internetowych oferujących książki posiada na własnych stanach magazynowych tytuły preferowane przez klientów, co umożliwia natychmiastową realizację zleceń. Przewaga, jaką dzięki transakcji zyska Azymut, dotyczy zatem tylko niszowych tytułów. Poza tym dla klientów istotna jest szerokość oferty i możliwość bezpłatnego odbioru w punktach naziemnych — komentuje Anna Bogdańska, wiceprezes Merlin.pl Samo PWN deklaruje zaś, że akwizycja Ravelo to dopiero początek ekspansji w internecie.

— Uczestniczymy w procesie kilku akwizycji. To element naszego myślenia o rynku e-commerce. To dobry czas na takie transakcje, ale nie wykluczamy, że nasze plany będziemy realizowali inaczej. Wyłącznie na akwizycjach nie można bowiem bazować — mówi enigmatycznie Dominik Kaznowski.

Zaznacza, że w obszarze zainteresowania grupy PWN są nie tylko typowe sklepy internetowe, ale np. agregatory treści czy przedsięwzięcia z zakresu e-learningu. Weltbild ogłosił wycofanie się z polskiego rynku pod koniec 2012 r. Niemieckie wydawnictwo było gotowe po prostu zamknąć swoje biznesy, jeśli nie znaleźliby się na nie kupcy. Na wydawnictwo Świat Książki skusiło się wydawnictwo Bukowy Las.

900 tys. Tyle osób subskrybuje e-biuletyn weltbild.pl.

90 tys. Tyle tytułów książkowych znajduje się w ofercie logistycznego Azymutu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / PWN poluje na e-biznesy