W Kompleksie Biblioteki Uniwersytetu Warszawskiego odbyło się przyznanie nagród i wyróżnień dla dzieci z klas pierwszych, które wzięły udział w konkursach plastycznych w ramach akcji Grupy PZU „Odblaskowe pierwszaki”.
Celem akcji jest poprawa bezpieczeństwa dzieci poruszających się po drogach poprzez wspólne zabawy edukacyjne oraz wyposażenie ich w elementy odblaskowe.
Akcja została zorganizowana z udziałem Komendy Głównej Policji, Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz dzięki wsparciu Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego przy Ministerstwie Infrastruktury. Patronat honorowy objęła Barbara Labuda, sekretarz stanu w Kancelarii Prezydenta.
Na początku września ubiegłego roku, pierwszoklasiści ze szkół podstawowych otrzymali znaczki odblaskowe, które mocowane do tornistra, plecaka lub ubrania znacznie poprawiają widoczność pieszych po zmroku. Celem akcji było także rozwijanie świadomości i szerzenie wiedzy uczniów klas pierwszych w zakresie bezpiecznego poruszania się w ruchu drogowym. Zgodnie z założeniami programu, rozesłano do szkół podstawowych paczki dla każdej z klas pierwszych. Zawierały one znaczki odblaskowe, plakaty z informacją o konkursie plastycznym, kalendarze, plany lekcji, książeczki do kolorowania i informacje o zasadach konkursu wraz z kuponami zgłoszeniowymi oraz kasety z filmem edukacyjnym „Odblaskowe Pierwszaki”. W sumie paczki otrzymało ponad 17,7 tys. placówek oświatowych czyli 500 tys. dzieci z 22 tys. klas pierwszych.
W ramach akcji zorganizowano konkursy plastyczne dla klas pierwszych. Łącznie nadesłano 949 prac klasowych oraz 2474 indywidualne. Jury pod przewodnictwem Stanisława Plakwicza, dyrektora zarządzającego ds. marketingu PZU z udziałem Edwarda Lutczyna, Majki Jeżowskiej, Niny Terentiew oraz Piotra Matysiaka przyznało nagrody — wycieczki do Disneylandu w Paryżu. Nagrodzono 3 prace klasowe i 20 indywidualnych. W maju do Eurodisneylandu pojedzie 70 dzieci wraz z opiekunami. W gronie nagrodzonych klas znalazły się: 1b ze Szkoły Podstawowej nr 8 w Toruniu, klasa 1 ze Szkoły Podstawowej w Zebrzydowej oraz klasa 1 ze Szkoły Podstawowej w Purdzie. Akcja została wsparta kampanią reklamową w mediach, w skład której wchodziły reklamy na billboradach, reklama prasowa i radiowa.