PZU sprzedaje ubezpieczenia na platformie Allegro

Allegrowicze mogą ubezpieczyć sprzęt AGD i RTV. To początek współpracy dwóch dużych graczy.

Na początku roku PZU ogłosił swoją strategię rozwoju na lata 2018-20. Jednym z jej strategicznych punktów jest partnerstwo biznesowe z takimi firmami jak Polskie Linie Lotnicze LOT i Allegro. Współpraca z tym drugim graczem właśnie ruszyła.

Eksploracja:
Zobacz więcej

Eksploracja:

Ubezpieczenia na platformach transakcyjnych to nowość na polskim rynku. PZU ubezpieczyło już pierwszych allegrowiczów. Wkrótce – jak zapewnia Małgorzata Sadurska z zarządu spółki – ubezpieczyciel zaprezentuje kolejne rozwiązania w ramach współpracy z Allegro. Fot. Marek Wiśniewski

— Ubezpieczyliśmy pierwszych klientów za pośrednictwem największej platformy handlu elektronicznego w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Wkrótce przedstawimy kolejne rozwiązania w ramach naszego partnerstwa — mówi Małgorzata Sadurska, członek zarządu PZU.

Na początek allegrowicze mogą ubezpieczać sprzęt AGD i RTV.

— To produkty, które najchętniej obejmowane są dodatkową ochroną. Planujemy stopniowo rozszerzać usługę zakupu ubezpieczenia o kolejne kategorie — wyjaśnia Maciej Biniek, dyrektor finansowy w Allegro.

W przyszłym tygodniu polisy PZU obejmą kolejne kategorie produktów — klienci będą mogli ubezpieczyć m.in. rower i opony. Towar i ubezpieczenie kupuje się w ramach jednej transakcji. Klienci mogą dorzucić do koszyka jeden z trzech wariantów ubezpieczeniowych, różniących się zakresem ochrony. Ubezpieczyciel oferuje ochronę przed kradzieżą, uszkodzeniem bądź zniszczeniem oraz pogwarancyjny, trzyletni serwis. Z Allegro, które do tej pory nie współpracowało z ubezpieczycielami, korzysta ponad 20 mln klientów. Blisko 90 proc. transakcji dotyczy nowych produktów. Sprzedaż za pośrednictwem platformy prowadzi ponad 100 tys. małych i średnich polskich firm. PZU natomiast jest liderem ubezpieczeń i bankowości — w rękach grupy są banki Pekao i Alior.

W zeszłym roku zysk netto PZU po raz pierwszy w historii przekroczył 4 mld zł, a składka przypisana brutto wyniosła 22,8 mld zł.

— Trudno ocenić szanse powodzenia projektu. To pierwsza współpraca ubezpieczyciela z platformą transakcyjną na tak szeroką skalę. Uważam, że uda się w ten sposób zawrzeć sporo umów ubezpieczeniowych — mówi Marcin Broda, analityk firmy Ogma, wydawcy „Dziennika Ubezpieczeniowego”.

Analityk porównuje sklepy internetowe do stacjonarnych, gdzie sprzedaż ubezpieczeń jako dodatek do zakupów cieszy się dużą popularnością.

— W internecie robimy zakupy po to, aby zaoszczędzić. Uważam, że sprzedaż polis online będzie znacznie trudniejsza niż offline. Osobiście uważam, że ekonomiczniej jest ubezpieczyć kompleksowo mieszkanie czy dom, zamiast kupować pojedyncze ubezpieczenia AGD i RTV — mówi Marcin Broda.© Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy

Puls Biznesu

Ubezpieczenia / PZU sprzedaje ubezpieczenia na platformie Allegro