Ranking marek - na Coca - Colę nie ma mocnych

RAV
opublikowano: 21-09-2009, 00:00

Wartość 100 najbardziej wartościowych marek świata spada. Najmocniej tracą banki.

Wartość 100 najbardziej wartościowych marek świata spada. Najmocniej tracą banki.

Globalny kryzys finansowy uszczuplił wycenę 100 najbardziej wartościowych marek świata. Z najnowszego raportu firmy Interbrand wynika, że ich wartość stopniała o 4,6 proc., do 1,15 bln USD. To pierwszy taki przypadek w dziewięcioletniej historii raportu. Aby firma została zakwalifikowana w zestawieniu, musi przedstawić publicznie wyniki finansowe oraz jedną trzecią przychodów zdobywać poza granicami kraju, z którego pochodzi.

Na pozycji lidera ponownie znalazła się amerykańska Coca-Cola. Autorzy raportu jej markę wycenili na 68,7 mld USD (+3 proc. r/r). Tuż za nią znalazła się marka IBM, warta 60,2 mld USD (+2 proc.). W zestawieniu najgorzej wypadają marki spółek finansowych. Królem utraty wartości okazał się szwajcarski bank UBS. Wycena jego marki skurczyła się aż o 50 proc., do 4,37 mld USD (72. pozycja).

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: RAV

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy